ادامه کش‌و قوس ها در جمعیت؛ ربانی: مشارکت در قدرت دیگران غیرمعقول است/ برخی‌ها با صلح بازی سیاسی می‌کنند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۲, ۱۳۹۹

 به ادامه کش و قوس ها میان سران حزب جمعیت اسلامی صلاح‌الدین ربانی، سرپرست این حزب می گوید رسیدن به قدرت هدف اصلی حزب جمعیت است اما شریک شدن برخی‌‎ها در قدرت دیگران به هدف چند وزارت و سفارت، هدف غیرمعقول است.

آقای ربانی امروز پنجشنبه (۱۹سرطان) در گردهمایی در پرسشی از کسانی که در حکومت به‎‌گونه‌‌یی سهم گرفته‌‎اند گفت که اگر مبنای مشروعیت نظام را نتیجۀ انتخابات ریاست‌‎جمهوری می‌‌پندارند، پس چه پاسخی به هواداران زمان انتخابات شان دارند و اگر مبنای مشروعیت را توافق‌‌نامه سیاسی حل اختلاف‌‌ها میان اشرف غنی، رییس‌‌جمهور و عبدالله می‌‌پندارند پس چرا این مورد در این توافق‌‌نامه تذکر نیافته است.

سرپرست حزب جمعیت ادامه داد که سخنانش در مراسم افتتاح دفتر مرکزی حزب جمعیت درباره صلح و ساختار نظام پس از صلح خواب برخی را آشفته ساخت و در صدد توطیه شدند و نیز شماری به گفته او «برادران» نیز شریک آن شده اند.

او با اشاره به روند صلح گفت که برخی‌ها با «کج بحثی» و برای پوشانیدن «معاملات ناروای‌شان» او را مخالف صلح معرفی می‌کنند، در حالی که حزب جمعیت خواهان تأمین صلح پایدار، عادلانه و دایمی است.

ربانی تاکید کرد آن‌هایی که او را را مخالف صلح می‌گویند، برخی‌های‌شان با صلح بازی سیاسی می‌کنند اگر فردا  وضعیت به گونه‌ای پیش‌ برود که کنار رفتن این‌ها از مدیریت و مأموریت دولتی‌شان منجر به صلح عادلانه و پایدار در افغانستان شود، حاضر به کناره گیری نیستند.

سرپرست حزب جمعیت اسلامی خاطرنشان کرد که این حزب برای صلح برنامه‌ دارد و نمی‌خواهد که زیر نام صلح، یک جنگ تازه دیگر در کشور شعله‌ور شود و حزب جمعیت برای این‌که سازش‌نامه بن تکرار نشود، بر فراگیر بودن روند صلح تأکید دارد.

کش و قوس ها در حزب جمعیت

کش و قوس ها پس از ان میان سران حزب جمعیت بالاگرفت که عبدالله عبدالله کاندید این حزب در ریاست جمهوری علی رغم مخالفت های صلح الدین ربانی با رییس جمهور غنی به توفق سیاسی دست یافتند و پس از آن صلح الدین ربانی با نشر اعلامیه ای تاکید کرد که حزب جمعیت در توافقنامه سیاسی عبدالله و رییس جمهور غنی شامل نیست.

پس از آن شماری از سران جمعیت بشمول عطا محمدنور رییس اجرایی این حزب اعلامیه ربانی را شخصی خوانده و چندی قبل عطا محمد نور، یونس قانونی و شماری دیگری اعضای شورای رهبری جمعیت ربانی را از سرپرستی این حزب برکنار کردند.

صلاح‌الدین ربانی نیز در واکنش به این تصمیم، عضویت هفت عضو حزب جمعیت از جمله عطامحمدنور و محمدیونس قانونی را تعلیق کرد.

پیش از این عطا محمد نور در مصاحبه با بی بی سی صلاح الدین ربانی را متهم به انحصار حزب جمعیت کرده گفته بود که او «مخالف صلح و حکومت است.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *