جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

صلح افغانستان؛ اتمر با وزیر خارجه مالیزیا گفتگو کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه اعلام کرده است که محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارت با هشام الدین حسین، وزیر خارجه مالیزیا در خصوص صلح و روابط دو کشور گفتگو کرده است.

وزارت خارجه با نشر خبرنامه ای گفته است که این گفتگو روز گذشته (۱۸سرطان) از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شده و‌ آقای اتمر ضمن ابراز آمادگی برای توسعه همکاری ها و روابط دوجانبه، پیرامون مزیت های صلح در زمینه های مختلف از جمله توسعه اقتصادی، رفاه منطقوی و اتصال تجارت و ترانسپورت با همتای مالیزیای اش گفتگو کرده است.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است در تماس ویدیویی در رابطه به سطح بلند خشونت‌ها و تاثیر منفی آن برای رسیدگی به مبتلایان و مبارزه موثر علیه شیوع ویروس کوید-۱۹ نیز صحبت شده است.

وزارت خارجه خاطرنشان کرده که وزیر خارجه مالیزیا در مورد برنامه های کشورش و فرصت های همکاری میان دو کشور در عرصه مصونیت غذایی و تجارب مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا به اتمر معلومات داده و از برنامه صلح دولت افغانستان، کاهش خشونت ها، رهایی زندانیان از جانب دولت افغانستان و طالبان و آغاز مذاکرات مستقیم میان طالبان و دولت افغانستان حمایت کرده است.

نشست اجماع بین المللی صلح

این در حالی است که نشست اجماع بین المللی صلح قرار است امروز پنجشنبه در سطح کشور‌های جهان، سازمان‌های بزرگ بین‌المللی مانند ناتو، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری‌های اسلامی، سازمان ملل متحد و شرکای استراتیژیک افغانستان به شمول آمریکا امروز پنجشنبه به میزبانی افغانستان برگزار شود.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه گفته بود موضوعاتی که در این نشست به بحث گرفته می شود کاهش خشونت‌ها، تبادله زندانیان، آغاز سریع نشست بین‌الافغانی و فراهم سازی شرایط آتش‌بس بشردوستانه به منظور مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود.

افغانستان پیش از این میزبان یک نشست منطقه‌ای و همچنان نشست سه جانبه با چین و پاکستان در پیوند به روند صلح بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان