جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غرق شدن کشتی حامل پناهجویان در ترکیه؛ افغانستان هیئت شناسایی برای اجساد قربانیان فرستاد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 وزارت خارجه می‌گوید به دنبال غرق شدن کشتی پناهجویان در آب‌های ترکیه، این وزارت هیأتی را از سفارت افغانستان در ترکیه، برای شناسایی اجساد افغان‌های غرق‌شده در این رویداد به محل حادثه فرستاده است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه (۱۸سرطان) در نشست خبری گفت؛ وزارت خارجه که ساعاتی پیش از وقوع این رویداد اطلاع یافته، هیأتی را به منظور شناسایی اجساد پناهجویان افغان، به محل حادثه فرستاده است.

هیواد از خانواده‌های پناهجویان که به نحوی از این حادثه اطلاع دارند، خواست تا با ارایه اسناد و مدارک دست داشته شان، هیأت بررسی‌کننده را در شناسایی اجساد همکاری کنند.

او تاکید کرد که وزارت خارجه به محض شناسایی اجساد، در زمینه انتقال و مراسم خاکسپاری آن‌ها، آمادگی کامل دارد.

غرق شدن کشتی حامل پناهجویان در ترکیه

پولیس ترکیه روز گذشته اعلام کرده است که ۱۸ ساعت بعد از حادثه غرق شدن یک کشتی حامل پناهجویان از کشورهای مختلف به شمول افغانستان که پناهجویان را به گونه غیرقانونی انتقال می‌داد، در دریاچه وان در نزدیکی مرز ایران اطلاع یافته و بررسی‌هایش را آغاز کرده است.

به گفته پولیس ترکیه، تا اکنون ۱۳جسد از میان ۸۰ تن از جان باختگان این واقعه به دست آمده، اما به دلیل باقی ماندن طولانی اجساد در آب، قابل شناسایی نبوده اند.

بر اساس معلومات سخنگوی وزارت خارجه در این حادثه، تمام ۸۰ سرنشین این کشتی که گفته می‌شود شماری از پناهجویان افغان نیز شامل آن است، به شمول خدمه کشتی غرق شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان