تعیینات تازه؛ رییس جمهور غنی ۵ والی و نماینده ویژه اش در امور پاکستان را تعیین کرد

توسطفریدون حسنی

تیر ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی در فرمان و حکم های جداگانه والیان ولایت های بغلان، لغمان،‌ نورستان، خوست و سمنگان و نماینده ویژه‌اش در امور پاکستان را تعیین کرده است.

اداره مستقل ارگان‌های محلی گفته است که بر اساس پیشنهاد‌ این اداره و احکام رییس جمهور، جنرال تاج محمد جاهد با حفظ وظیفه فعلی بحیث والی ولایت بغلان، رحمت الله یارمل به حیث والی لغمان، عبدالغفور ملکزی والی نورستان، محمد صدیق پتمن به حیث والی خوست و محمد داوود کلکانی به حیث والی سمنگان تعیین شده اند.

اداره مستقل ارگان های محلی برای والیان تازه تعیین شده آرزوی موفقیت کرده است.

از سوی هم ریاست اداره امور ارگ ریاست جمهوری گفته است که بر اساس فرمان رییس جمهور غنی محمد عمر داوودزی به‌حیث نماینده خاص رئیس جمهور در امور پاکستان تعیین شده است.

آقای داوود زی پیش از این به حیث نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور منطقوی برای اجماع صلح و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح، و همچنان در انتخابات ریاست جمهوری به حیث رییس دسته انتخاباتی رییس جمهور غنی کار می‌کرد.

این تعینات تازه در حالی صورت گرفته است که حکومت پس از نزدیک به دو ماه از امضایی موافقتنامه سیاسی هنوز موفق نشده است که اعضای کابینه را به مجلس نمایندگان معرفی کنند.

هرچند مجلس نمایندگان بارها خواهان معرفی اعضای کابینه به مجلس شده اند، اما صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور روز گذشته در نشست خبری گفت که فهرست اعضای کابینه از سوی ارگ ریاست جمهوری نهایی است، اما سپیدار تاکنون فهرست معرفی اعضای  کابینه را به ریاست جمهوری نفرستاده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *