جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دور اول امتحانات کانکور در ۱۷ ولایت تا آخر ماه جاری برگزار می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از دو دور تأخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا، اداره ملی امتحانات اعلام کرده است که دور اول امتحان کانکور سال ۱۳۹۹در ۱۷ ولایت تا آخر ماه جاری برگزار می‌شود.

دوست محمد فیضی، سخنگوی اداره ملی امتحانات ناوقت روز گذشته (۱۶سرطان) در پیام ویدیویی گفته است که طرح اخذ امتحانات کانکور عمومی و متفرقه در جلسه کمیته مبارزه با شیوع ویروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته است و اجازه اخذ امتحان کانکور به کمیته ملی امتحانات رسما تفویض شده است.

فیضی افزوده که «آی دی کارت» های اخد امتحان کانکور به از امزوز (سه شنبه ۱۷ سرطان) به ریاست های معارف ولایت ها سپرده شده و ریاست های معارف مکلف شده اند تا در دو روز آینده تمامی این کارت ها را برای واجدین شرایط کانکو برسانند.

او خاطرنشان کرده که دور اول امتحان کانکو در ۱۷ ولایت برگزار می‌شود.

afghanistan12

براساس تقسیم اوقات ارایه شده از سوی کمیته ملی امتحانات در از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ ماه جاری روند بیومتریک و ثبت‌نام دانش‌آموزان است و پس از ان از تاریخ ۲۹ الی ۳۱ سرطان عملا امتحان در ۱۷ ولایت برگزار می شود.

هفده ولایتی که در دور اول امتحانات کانکور ان برگزار می شود شامل ولایت قندهار، دایکندی، قندز، غور، فراه،‌ سمنگان، کنر،‌ بادغیس، پکتیکا، زابل، نیمروز، پنجشیر،‌ لوگر،‌ سرپل، میدان وردک، ارزگان و نورستان می‌شود.

اخذ امتحانات با تدابیر صحی

از آنجایکه امتحان کانکور امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از این دوبار به تعویق افتاده بود سخنگوی کمیته ملی امتحانات از دواطلبان کانکور خواسته است تا در روز امتحان، روند توزع کارت، ثبت معلومات بایومتریک و روز امتحان موارد بهداشتی نظیر پوشیدن ماسک، دست کش و فاصله دومتری رعایت کنند.

برگزاری امتحان کانکور در طی یک و نیم ماه در سراسر کشور

هرچند امسال تاکنون از شمار دقیق اشتراک‌کنندگان در کانکور آمار دقیق نیست، اما عبدالقدیر خموش رئیس ادارۀ ملی امتحانات در نشست هیأت رهبری این اداره به مسوولین تمام بخش‌های این اداره ملی امتحانات هدایت داده تا بیشتر از پیش برای امتحانات کانکور امسال توجه جدی شان را مبذول دارند.

 خموش تاکید کرده که در سال جاری به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، امتحانات کانکور به تعویق افتاد، بنا بر این با کار و فعالیت زیاد باید ایام قرنطین را با در نظرداشت رهنمود ها وزارت صحت عامه، جبران شود.

رییس اداره ملی امتحانات خاطرنشان کرده که تلاش دارد تا امتحان کانکور سال ۱۳۹۹ را طی یک و نیم ماه آینده در سراسر کشور برگزار و نتیجۀ آن را به گونه شفاف اعلان کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان