جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نی خواهان رهایی یک خبرنگار از بند امنیت ملی در زابل شد؛ ارگ: فرد بازداشت شده کارمند حکومت است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان خواهان رهایی محبوب الله حکیمی شده که به گفته این نهاد از چهارشنبه گذشته بدین سو دربند امنیت ملی در زابل به سر می‌برد.

نی امروز دوشنبه (۱۶سرطان) با نشر اعلامیه گفته است فیلمی که 24 ساعت قبل از نشر این اعلامیه بدین‌سو در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود نشان می دهد که آقای حکیمی می‌گوید که از حساب فیسبوک اش مواردی نشر شده که اهانت به رئیس‌جمهور است و از آن بابت معذرت می‌خواهد.

حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان تاکید کرده که ضبط و نشر چنین ویدیویی که به اساس قرائن از سوی امنیت ملی انجام‌شده غیرقانونی و در تضاد با قانون رسانه‌های افغانستان است و بر اساس قانون رسانه‌های همگانی، هر خطای رسانه‌ای باید از سوی کمیسیون رسیدگی به تخلفات و شکایات رسانه‌ای در وزارت اطلاعات و فرهنگ بررسی شود.

نی تاکید کرده که امنیت ملی باید در زمینۀ خطاهای رسانه‌ای و بررسی آن‌ها اقدام نکنند و بگذارد که قانون رسانه‌های افغانستان تطبیق شود.

نی از ریاست عمومی امنیت ملی خواسته که آقای حکیمی خبرنگار رادیو بیان را هر چه زودتر آزاد کند که بر اساس قانون، پرونده مذکور از سوی کمیسیون بررسی تخلفات و شکایات رسانه‌ای در وزارت اطلاعات و فرهنگ بررسی شود.

ارگ: حکیمی کارمند حکومت است

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی گفت که حکیمی کارمند یکی از ادارات مربوط وزارت ارشاد، حج و اوقاف است و ممکن با برخی از رسانه‌ها نیز همکاری داشته باشد که او اطلاعی ندارد.

صدیقی افزود که اهانت مطابق قوانین و فرهنگ افغانستان کار ناپسند است و هیچ کس حق ندارد به کسی توهین کند.

سخنگوی رییس جمهور تاکید کرده که در این مورد هر اداره از خود قوانین و مقررات واضح دارد و مطابق آن رفتار می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه حکومت افغانستان هیچ خبرنگار زندانی ندارد گفت پالیسی دولت در قبال خبرنگاران واضح است و هیچ نهادی نمی‌تواند مانع کار رسانه‌ای خبرنگاران شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان