جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آزادی ۴۰۱۵ زندانی طالبان / ارگ: روی چهره ها و نام های مشخص از زندانیان گفتگو جریان دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید تا کنون ۴ هزار ۱۵ زندانی طالب از بند رها شده و حکومت به رهایی حدود ۵ هزار زندانی طالب می رسد اما وقتی روی اسم ها و چهره ها صحبت می شود این موضوع چالش های خود را دارد. او می گوید که طالبان باید بدانند که با یک نظام روبرو اند که قانون اساسی و قوانین جزایی دارد و نهاد های عدلی و قضایی مشخص می کند که با مجرمین چگونه برخورد شود.

آقای صدیقی امروز دوشنبه (۱۶سرطان) در نشست خبری در مورد رهایی زندانیان طالبان گفت که آزادی این زندانیان برای این بوده که کاهش خشونت ها از طرف طالبان رعایت شود و زمینه برای گفتگو های بین الافغانی فراهم گردد.

او افزود نزدیک به ۴ هزار ۱۵ زندانی طالب از بند رها شده و این اقدام «مهم و بزرگ» است که از سوی دولت برداشته شده است. آقای صدیقی در عین حال تاکید کرد که کمتر از ۷۰۰ تن از سوی طالبان آزاد شده که بیشتر غیرنظامیان بوده اند.

صدیقی خاطرنشان کرد که هنوز در باره آزادی شمار دیگر زندانیان طالبان بحث و گفتگو ادامه دارد.

به گفته او در توافقنامه امریکا و طالبان بر رهایی تعداد ۵ هزار تن صحبت شده نه اشخاص و چهره های مشخص و توقع ما از طالبان این است که برای ما گوش زد نکنند.

سخنگوی رییس جمهور تاکید کرد که اقدامات طالبان تا کنون در مقابل حکومت ناچیز است و یکی از اصول اساسی تبادله زندانیان استو

او اضافه کرد که طالبان به خواست اکثریت متحدین افغانستان که کاهش خشونت است تن دهند و ادامه خشونت از سوی طالبان باعث شده مردم به پروسه صلح بی باور شوند و روند صلح را خدشه دار سازد.

صدیقی با بیان اینکه از طرف حکومت هیچ مانعی برای صلح وجود ندارد اما از طرف طالبان تاکنون اقدام جدی در این روند نشده گفت: «انتقادات مردم و جامع جهانی به طرف طالبان است.»

این در حالی است که گفتگوهای صلح افغانستان در آستانه نشست بین الافغانی قرار دارد و گروه طالبان رهایی ۵ هزار زندانی اش را پیش شرط این گفتگو ها قرار داده است.

معرفی کابینه

سخنگوی رییس جمهور در مورد معرفی اعضای کابینه گفت شرکای سیاسی حکومت تا کنون فهرست اعضای کابینه خود را به ریاست جمهوری نفرستاده و آنان منتظراند که عبدالله عبدالله فهرست نامزد وزیران شان را ارائه کنند.

او ادامه داد که امکان دارد فهرست معرفی اعضای کابینه یک یا دو هفته یا بیشتر از آن طول بکشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان