استقبال وزارت خارجه از درخواست سازمان همکاری های اسلامی برای کاهش خشونت ها در افغانستان

توسطفریدون حسنی

تیر ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

 وزارت خارجه از اعلامیه‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی را که در رابطه به حمایت از روند صلح و کاهش خشونت ها در افغانستان صادر شده استقبال کرده و آن را مهم عنوان کرده است.

وزارت خارجه افغانستان ناوقت روز گذشته (۱۵سرطان) در واکنش به اعلامیه سازمان همکاری های اسلامی گفته است که  افغانستان از این موقف سازمان همکاری‌های اسلامی استقبال کرده و آن‌را در رابطه به حمایت از روند صلح این کشور مهم می داند.

وزارت خارجه افزوده که افغانستان همچنان از کمک و حمایت‌های متداوم سازمان همکاری‌های اسلامی سپاسگزار است.

این در حالی است که سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته بود که تلاش‌های شان را بر کاهش خشونت و صلح متمرکز نمایند و برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و صلح دایمی که بردباری نشان دهند.

یوسف بن احمد العثیمین، سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی از تمام اقدامات خشونت‌آمیز که منجر به کشته‌شدن تعدادی از زنان و کودکان در افغانستان شده، ابراز «تاسف» کرده از همۀ افغان‌ها خواسته است تا برای دستیابی به صلح و آشتی پایدار از طریق روندی به مالکیت و رهبری افغان‌ها مطابق قطعنامه‌ها و اعلامیه‌های کنفرانس بین‌المللی علما تلاش کنند.

آقای احمد العثیمین همچنان ابراز امیدواری کرده که تلاش‌های جاری صلح منجر به تامین امنیت و ثبات برای رفاه و پیشرفت افغانستان شود.

این در حالی است که سفارت انگلیس در کابل نیز از افزایش خشونت ها در آستانه گفتگو های صلح بین الافغانی ابراز نگرانی کرده خواهان کاهش خشونت ها از سوی طالبان شده است.

دو سال قبل سازمان همکاری های اسلامی قطع‌نامه‌ای را در شهر مکه عربستان سعودی صادر کرده بود و در آن از طالبان خواسته بود که با حکومت وارد گفت‌وگو شوند.

همزمان با این قرار است نشست منطقه‌ای پیرامون صلح افغانستان عصر امروز با حضور ۲۰ کشور و سازمان همکاری های اسلامی با ابتکار حکومت افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *