جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حکومت اقغانستان موضع اش را در باره زندانیان طالبان اعلام می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 در آستانه گفتگوهای بین الافغانی و ادآمه رهایی زندانیان طالبان ارگ ریاست جمهوری می گوید حکومت امروز موقف تازه اش در مورد زندانیان رها شده و باقی مانده طالبان را بیان می کند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک شنبه (۱۵سرطان) در توییتی گفته است که‌ دولت افغانستان، پس از بررسی‌های همه‌جانبه، درپایان امروز، موقف تازه ای خویش را در مورد رقم نهایی زندانیان رها شده و سرنوشت زندانیان باقی مانده، بیان می‌کند.

صدیقی افزوده که دولت به آغاز هرچه زودتر گفت‌وگوهای صلح برای تامین صلح و ثبات و قطع جنگ در کشور متعهد است.

سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرده: «رهایی کامل اسیران نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از نزد طالبان؛ به عنوان عمده ترین اصل پروسه‌ی تبادله‌‌ی زندانیان، برای دولت و ملت افغانستان مهم‌ است.»

https://twitter.com/SediqSediqqi/status/1279679187079610369?s=20

حکومت در حالی در مورد رهایی زندانیان طالبان موقف تازه گرفته است که گفتگوهای صلح افغانستان در آستانه نشست بین الافغانی قرار دارد.

پیش از این رییس جمهور غنی سه شنبه شب هفته گذشته در مصاحبه  اختصاصی با تلویزیون ملی افغانستان گفته بود که روند رهایی زندانیان تا یک شنبه هفته آینده (امروز ۱۵سرطان) پایان می‌یاید.

آقای غنی تاکید کرده بود که  تمام زندانیان حکومت که در بند طالبان قرار دارند باید واضح شود که کجا هستند و در چه شرایطی زندگی می‌کنند.

آقای غنی تاکید کرده: «رهایی زندانیان یک جانبه بوده نمی تواند. تا بندیان ما آزاد نشود آزاد نمی‌کنیم.»

رهایی زندانیان خطرناک طالبان

پیش از این خبرگزاری رویترز، به نقل از پنج منبع گزارش داده بود که حکومت افغانستان نمی‌خواهد زندانیان خطرناک طالبان را که در حملات بزرگ تروریستی دست داشته اند از زندان رها سازد.

رویترز در گزارش خود افزوده بود که شماری از اعضای ناتو حمایت از آزادی زندانیان طالب را که در پشت حملات انتحاری گسترده علیه گروه های اقلیت و خارجی بودند، بسیار ناراحت کننده می دانند چنانچه یک دیپلمات ارشد اروپایی گفته بود: «برخی از جنگجویان طالب خطرناک نامگذاری شده در این لیست وجود دارند که آزادی آنها به معنای واقعی کلمه عبور از خط قرمز خواهد بود».

رهایی زندانیان بخش جنجالی روند صلح افغانستان است و این روند یک بار از سوی حکومت افغانستان متوقف شده بود اما پس از اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان دوباره از سرگرفته شد.

هرچند حکومت تاکنون حاضر به رهایی و اظهار نظر در مورد زندانیان خطرناک طالبان نشده است اما گروه طالبان رهایی ۵ هزار زندانی اش بر اساس موافقتنامه صلح امریکا و طالبان در قطر را پیش شرط گفتگوهای بین الافغانی قرار داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان