جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۷ علامت غیرمنتظره بیماری کبد که هشداری برای مراجعه به پزشک هستند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 کبد ارگان فوق‌العاده مهمی است که بسیاری از عملکردهای ضروری بدن را بر عهده دارد. مشکلات کبد گاه می‌توانند بسیار خطرناک و کشنده باشند. بنابراین شناختن علائم آسیب کبدی اهمیت زیادی دارد. در این نوشتار با ۷ علامت غیرمنتظره بیماری کبد آشنا خواهیم شد.

۱. خستگی مزمن

خستگی مزمن با کمبود انرژی روحی و جسمی توصیف می‌شود. شما انگیزه انجام هیچ کاری را ندارید. گاهی فقط صبح‌ها این حس را دارید و از خواب بلند شدن برای‌تان مثل شکنجه است. در طول روز نیز ممکن است بارها این حالت را حس کنید.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۲. بیماری کبد، تورم شکم

 تورم شکم یکی از آزاردهنده‌ترین علائم است که می‌تواند درد هم ایجاد کنند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مایعات در شکم بمانند. در برخی موارد، شکم ممکن است به حدی نفخ کند که به نظر می‌رسد باردار هستید. پاها و مچ پا نیز ممکن است متورم شود.

۳. کمبود اشتها و کاهش وزن

از نظر پزشکان این کاهش وزن معمولا بیش از ۱۰٪ وزن را شامل می‌شود. چنین اختلالاتی می‌توانند با تورم شکم نیز همراه باشد. وقتی نفخ زیادی دارید، واقعا میلی به خوردن نخواهید داشت. خوردن غذا برای‌تان بسیار دشوار است زیرا هر بار ممکن است احساس درد کنید.

مطلب مرتبط: علم چه می گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۴. آنژیوم عنکبوتی روی پوست

 آنژیوم عنکبوتی مانند شبکه‌ای از شریان‌های کوچک است که بسیار نزدیک به سطح پوست قرار دارند. اگر آنها را در نیمه فوقانی قفسه سینه، دست‌ها، گردن و صورت پیدا کنید، می‌توانند نشانه بیماری کبد باشند.

۵. بیماری کبد، کبودی روی بدن

 اگر کبد آسیب ببیند، تولید پروتئین متوقف یا کندتر شده و نهایتا باعث لخته شدن خون می‌شود. به همین دلیل است که افراد مبتلا به آسیب کبدی راحت‌تر از یک فرد سالم دچار خونریزی یا کبودی می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که دچار کمبود پروتئین هستید

۶. تیره شدن ادرار

در صورتی که رنگ ادرارتان تیره شده باشد ممکن است دچار آسیب کبدی باشید. تیره شدن ادرار می‌تواند به دلیل وجود بیلی روبین اضافی در کبد باشد که نمی‌تواند آن را تجزیه کند.

۷.بیماری کبد، خارش

البته هرکسی ممکن است گاهی خارش داشته باشد اما در مواردی که کبد شما دچار مشکل می‌شود، ممکن است خارش موضعی‌تری را تجربه کنید. این حالت به دلیل جمع شدن سموم است که کبد دیگر نمی‌تواند فیلتر کند. در این شرایط احتمالا شب‌ها خارش بیشتری دارید.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

چگونه از کبد خود مراقبت می کنید؟ لطفاً نظر خود را بنویسید و نحوه محافظت از کبد خود را از آسیب در میان بگذارید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان