جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه اتهام زنی روسیه و امریکا: مسکو استخبارات امریکا را متهم به قاچاق مواد مخدر در افغانستان کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 پس از آن که استخبارات امریکا روسیه را به تلاش برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان متهم کرد ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان می گوید برخی از اعضای سازمان استخبارتی امریکا به قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارند.

ضمیرکابلوف به خبرگزاری تاس روسیه در واکنش به گفته شماری از اعضای استخبارات امریکا مبنی بر اینکه روسیه در تبانی با طالبان برای کشتن سربازان این کشور تلاش کرده است گفته که «این افسران استخباراتی شگفت‌انگیز امریکا که ما را به امور مختلف متهم می‌کنند، در قاچاق مواد مخدر دست دارند.»

نمانیده خاص روسیه در امور افغانستان افزوده که هواپیماهای امریکایی از قندهار و بگرام پرواز می‌کنند و هر کجا بشمول آلمان، رومانی بدون هیچ‌گونه بازرسی می‌روند.

کابلوف افزوده است که باشندگان کابل از این موضع آگاهی دارند و آماده‌ صحبت در این مورد اند.

این اظهارات نماینده خاص روسیه در امور افغانستان پس از آن مطرح شده است که پیش‌ از این نیویارک‌تایمز به نقل از شماری مقامات استخباراتی امریکا گزارش داده بود که تحقیقات اطلاعاتی نشان می‌دهد که یک واحد اطلاعاتی نظامی روسیه، در جریان مذاکرات صلح، به صورت مخفیانه به شبه‌‌نظامیان مرتبط به طالبان پول داده است تا نیروهای ائتلاف بین‌المللی مستقر در افغانستان از جمله سربازان امریکایی را بکشند.

نیویارک تایمز افزوده بود که استخبارات ایالات متحده ماه‌ها قبل به رییس‌جمهور ترمپ درباره این عملیات روسیه گزارش داده بود، اما او تصمیم گرفت هیچ کاری در پاسخ انجام ندهد.

پس از نشر این گزارش، سفارت روسیه در امریکا آن‌را رد کرده و محتوای آن را جعلی خواند. دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده نیز در تویتی گفت که کسی درباره‌ی این طرح روسیه به او نگفته بود.

ترامپ تاکید کرده بود: «همه آن را انکار می‌کنند و به ما خیلی حمله نشده است.»

از سوی هم گروه طالبان و روسیه این ادعا را رد کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور پوتین، این ادعا را ” ۱۰۰ درصد جعلی ” خوانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان