۷ چیز که می توانند رنگ چشم را تغییر بدهند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۴, ۱۳۹۹

 رنگ چشم‌تان هر چه که باشد، احتمالا گاه به این فکر کرده‌اید که چطور به نظر می‌رسیدید اگر چشم‌تان رنگ دیگری داشت. واقعیت این است که عوامل مختلفی می‌توانند رنگ عنبیه را تغییر دهند. در این نوشتار با ۷ چیز که رنگ چشم را تغییر می‌دهند آشنا خواهیم شد.

۱. رژیم غذایی خام و سم‌زدایی

 در طب جایگزین نظریه‌ای وجود دارد که رنگ عنبیه و سلامت اندام‌های داخلی به هم ارتباط دارند. این ایده در پزشکی ایریدولوژی نامیده می‌شود اما چون شواهد کافی ندارد، آن را به عنوان شبه‌علم قلمداد می‌کنند. اما داکتر رابرت مورس یک چهارم میلیون بیمار دارد، معتقد است که ربع خارجی چشم با سلامت مغز در ارتباط است در حالی که دایره داخلی با دستگاه گوارش متصل است. او می‌گوید مقدار زیادی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی می‌توانند رنگ چشم را تغییر دهند.

چنانچه در عکس می‌بینید این فرد 6 سال است که خام‌گیاهخوار است. می‌بینید که رژیم غذایی او چطور باعث تغییر رنگ چشم او شده‌است. به گفته داکتر مورس، غلظت زیاد رنگ‌های زرد نشانگر حجم زیاد سموم است.

photo_2020-07-03_16-20-52

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۲. تغییر رنگ چشم؛ احساسات و خلق و خوی

وقتی احساس خشم شدید یا شادی زیاد داریم، نه تنها ضربان قلب و تنفس تغییر می‌کنند، بلکه رنگ عنبیه هم عوض می‌شود. می‌تواند تیره‌تر یا روشن‌تر شود. به نظر می‌رسد شادی رنگ چشم‌ها را درخشان‌تر و روشن‌تر می‌کند.

مطلب مرتبط: هورمون های حس خوب؛ چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنیم

۳. ملانین و سن

 راز چشم‌های آبی و خاکستری نوزادان در محتوای کم ملانین عنبیه است که نور را ساطع می‌کند. با زیاد شدن مقدار ملانوسیت‌ها در عنبیه، رنگ چشم بسیاری از نوزادان در سنین 3-18 ماهگی تیره می‌شود. گاهی، رنگ نهایی چشم تا سن 12 سالگی معلوم نمی‌شود. اما نوزادانی که با چشم قهوه ای متولد می شوند هیچ تغییری را تجربه نمی‌کنند.

۴. تغییر رنگ چشم؛ آرایش و لباس

خانم‌ها ابزارهای جادویی برای تغییر رنگ چشم دارند. مثلا، خانم‌هایی که چشم قهوه‌ای دارند می‌توانند از لباس‌های طلایی، صورتی و سبز روشن استفاده کنند تا رنگ چشم‌شان روشن‌تر شود.

کسانی که چشم آبی و سبز دارند، می‌توانند با استفاده از فیروزه‌ای، سبز روشن و آبی رنگ چشم‌شان را زنده‌تر کنند. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و سیاه به تأکید بر رنگ طبیعی چشم کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موها را تسریع می کنند

۵. روشن کردن چشم با لیزر

در سال 2011، داکتر گرِگ هومر نوعی جراحی لیزر را اختراع کرد که می‌تواند باعث تغییر رنگ چشم شود. با کمک لیزر سلول‌های ملانین از بین می‌روند و عنبیه روشن‌تر می‌شود. البته این عمل‌های جراحی بسیار خطرناک هستند.

۶. رنگ چشم برخی افراد مدام تغییر می‌کند

رنگ چشم برخی افراد مدام تغییر می‌کند. هرچند این پدیده به طور عمقی بررسی نشده‌است، اما دانشمندان معتقدند که این یک بیماری نیست، بلکه یک ویژگی منحصر به فرد است که تنها معدودی از افراد و  معمولاً افراد دارای چشم‌های سبز-آبی یا فندقی از آن برخوردار هستند.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

۷. تغییر رنگ چشم؛ مواجهه با نور خورشید

تولید ملانین می‌تواند در مواجهه با خورشید فعال شود، به این معنی که قرار گرفتن در معرض خورشید به مدت طولانی می‌تواند رنگ چشم‌ها را تیره‌تر کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *