جان باختن ۳۳ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛ ادامه وضعیت کرونایی منجر به قحطی در افغانستان خواهد شد

توسطفریدون حسنی

تیر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۳, ۱۳۹۹

 همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا در افغانستان دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد یا (اوچا) می‌گویدکه  ادامه وضعیت کرونایی در دراز مدت منجر به قحطی در ۳۵ کشور، به شمول افغانستان خواهد شد.

اوچا امروز پنجشنبه (۱۲سرطان) گفته است که ویروس کرونا نیازهای بشردوستانه در جهان را شدت بخشیده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها این نیازمندی ها در طی ۲ تا ۶ ماه آینده درآسیب پذیرترین مناطق جهان به اوج خود خواهد رسید.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد تاکید کرده که ادامه این وضعیت در دراز مدت منجر به قحطی در ۳۵ کشور به شمول افغانستان خواهد شد و نیز  ممکن است بیش از 80 میلیون کودک واکسیناسیون معمول را از دست دهند.

ثبت ۱۸۶ مورد تازه ویروس کرونا در افغانستان

در همین حال وزارت صحت‌ اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۶ تن شامل ۶۱ نفر در کابل، ۳۴ نفر در هرات، ۳۱ نفر در دایکندی، ۱۶ نفر در قندز، ۱۴ نفر در بلخ و ۷ نفر در لوگر، ۶-۶  نفر در قندهار و پروان، ۳ نفر در بغلان، ۲-۲ نفر در غور، لغمان و میدان‌وردک، و ۱-۱ نفر در ننگرهار و هلمند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت صحت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۲ هزار ۲۲ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که شمار مجموعی جانباختگان ویروس کرونا به ۸۰۷ نفر رسیده و در عین زمان نیز ۴۴۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان به ۱۶ هزار ۴۱ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *