پنتاگون: روسیه برای تسریع خروج امریکا از افغانستان با طالبان کار می‌کند/ طالبان هنوز با القاعده روابط دارد

توسطفریدون حسنی

تیر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)‌ می‌گوید که روسیه با طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان فعالانه کار می‌کند تا روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان تسریع یابد و نیز گروه طالبان روابط خود با جناح منطقه‌ای شبکۀ القاعده در افغانستان را نگه داشته است.

وزارت دفاع امریکا در گزارش تازه اش که روز گذشته چهارشنبه (۱۱سرطان) منتشر کرده گفته است: «تا ماه فبروری، حکومت روسیه با حکومت مرکزی افغانستان، کشورهای منطقه و طالبان کار می‌کرد تا نفوذ بیشتر در افغانستان کسب کند، خروج نظامیان امریکایی را تسریع بخشد و به چالش‌های احتمالی امنیتی که در پی خروج قوا از افغانستان ممکن بروز کند، رسیدگی کند.»

در این گزارش وزارت دفاع امریکا که به کانگرس آن کشور نگاشته است آمده که روسیه از تلاش های صلح امریکا با طالبان به دلیل اینکه از حضور درازمدت امریکا در افغانستان جلوگیری کند حمایت می‌کند.

در این گزارش تاکید شده که: «القاعده به روال همیشگی با اعضای پایان رتبۀ طالبان همکاری کرده و از آنان حمایت می‌کند تا حکومت افغانستان را آسیب رسانده و نیروهای ایالات متحده و اهداف غربی را در منطقه هدف قرار دهد.»

افزایش خشونت ها

در گزارش وزارت دفاع ایالات متحده همچنان گفته شده که پس از امضای توافقنامۀ صلح امریکا و طالبان، خشونت طالبان در افغانستان در مقایسه با هفتۀ کاهش خشونت ها افزایش یافته است.

در این گزارش تاکید شده هر چند گروه طالبان از انجام حملات بر شهرهای بزرگ و هدف گرفتن قوای امریکایی و ائتلاف خودداری کرده اما به گونه کم سابقه کاروان‌های نیروهای ارتش و پولیس افغانستان را آماج حملات شان قرار می‌دهند.

پیش از این نیز مقامات حکومت افغانستان افزایش حملات طالبان بالای نیروهای امنیتی را تایید کرده گفته بود که طالبان پس از ۱۹ سال هفته خونین برای نیروهای امنیتی افغانستان رقم زده اند و در جریان یک هفته بیش از ۸۰۰ نظامی افغانستان را کشته و زخمی کرده اند.

وزارت دفاع امریکا در حالی از تلاش روسیه برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سخن می گوید که پیش از این نیز روزنامه نیویارک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات استخباراتی امریکا ادعا کرده بود که روسیه برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان همکاری کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *