جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تلفات خونین غیرنظامیان در هلمند؛ یوناما: کار ارتش بوده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان «یوناما» می گوید که یافته های این نهاد نشان می دهد که خمپاره های نیروهای ارتش در هلمند تلفات سنگین به غیرنظامیان وارد کرده است.

یوناما ناوقت روز گذشته سه شنبه (۱۰ سرطان) گفته است که‌ یافته های بی طرفانه این نهاد حاکی از آن است که خمپاره های ارتش ملی افغانستان به روز دوشنبه تلفات سنگین غیرنظامیان را در میله عنعنوی در بازار  ولسوالی سنگین هلمند به غیرنظامیان وارده کرده است.

هیئت معاونیت ملل متحد افزوده: «چندین منبع معتبر ادعا می کنند که اردوی ملی در پاسخ به آتش باری طالبان، خمپاره های مرگبار را شلیک کرده اما هدف‌شان را نشانه گرفته نتوانسته اند.»

یوناما از دولت افغانستان خواسته است كه تیم تحقیقاتی مستقل را برای بررسی رویداد ولسوالی تشکیل دهد. این نهاد بین المللی اعلام امادگی کرده چنین تحقیقی باید صورت گیرد تا به همه طرف ها ، قربانیان و خانواده های آنها در اثبات حقایق کمک کند.

نیروهای ارتش کار ما نبوده

هرچند وزارت دفاع تاکنون به گونه رسمی در این مورد چیزی نگفته است اما جنرال ولی محمد احمدزی فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند دست داشتن ارتش در رویداد را رد کرده به رسانه ها گفته است که قرارگاه اردوی ملی در فاصله دورتر از محل واقعه قرار داد و مرمی هاوان نمی‌تواند آنرا هدف قرار دهد.

احمدزی تاکید کرده که تلفات غیرنظامی خلاف قوانین بین المللی بوده و قابل پذیرش نیست و قول اردی میوند حاضر است به هیئت حقیقت یاب در این خصوص همکاری کند.

تلفات غیرنظامیان در هلمند

دفتر والی هلمند با نشر خبرنامه ای گفته است که حوالی ساعت ۹ صبح روز دوشنبه (۹سرطان) میله عنعنوی  در بازار کهنه ولسوالی سنگین این ولایت آماج حملات راکتی و انفجار موتر بمب قرار گرفته که در نتیجه آن ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر والی هلمند افزوده که گروه طالبان در نزدیکی منازل مسکونی با کمک جنگجویان خارجی، موتر بم‌گذاری‌شده و راکت می‌ساختند که در نتیجه حمله راکتی خودشان انفجار کرده و دو جنگجوی طالبان نیز کشته شده اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر روز گذشته با نشر اعلامیه ای شمار تلفات این رویداد را ۲۳ کشته و ۴۵ زخمی اعلام کرد.

قاری یوسف احمدی از سخنگویان گروه طالبان ساعاتی پس از این رویداد مسوولیت آن را رد کرده در توییتی گفت که این انداخت ها از سوی نیروهای مستقر در لوای دوم قول اردوی 215 میوند صورت گرفته است.

اما مقام های محلی هلمند مسوول این حملات را طالبان خوانده تاکید کردند که نیروهای ارتش در آن روز هیچ حمله و انداخت توپ خانه ای در ولسوالی سنگین نداشته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان