جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۶ ماده خوراکی ضد ویروس که کمک تان می کنند سالم بمانید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

هزاران نوع ویروس مختلف وجود دارند که می‌توانند باعث بیماری‌های ساده یا جدی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، هپاتیت، مونونوکلئوز و HIV شوند. ویروس یک عامل عفونی کوچک است که فقط در داخل یک سلول زنده تکثیر می‌شود و می‌تواند انسان، حیوانات، گیاهان و میکروارگانیسم‌ها را آلوده کند. برخی از ویروس‌ها فصلی هستند و با مصرف دارو درمان می‌شوند. با این حال، برخی از گیاهان دارویی وجود دارند که دارای خاصیت ضدویروسی هستند و در شرایطی که کمی ناخوش شده‌اید می‌توانید آنها را در حد اعتدال استفاده کنید.

۱. زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه در مبارزه با برخی بیماری‌های ویروسی مؤثر است. زنجبیل حاوی ترکیباتی مانند گینجرول و زینگرون است که به جلوگیری از رشد ویروس کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۷ موثرترین آنتی بیوتیک طبیعی

۲. ماده خوراکی ضدویروس، مریم‌گلی

گیاه معطر و دارویی مریم‌گلی از دیرباز برای درمان عفونت ویروسی استفاده شده‌است. برگ و ساقه این گیاه حاوی ترکیبی به نام سافی‌سینولید است که خاصیت ضدویروسی دارد. بهترین راه برای مصرف این گیاه نوشیدن جوشانده آن است. جوشانده مریم‌گلی خواص تسکین‌دهنده و درمانی دارد.

۳. ریحان

ریحان خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دارد که می‌تواند به مبارزه با چندین عفونت ویروسی کمک کند. ریحان حاوی ترکیباتی مانند آپیژنین و اسید اورسولیک است که برای ویروس هرپس و برخی دیگر از بیماری‌های ویروسی مؤثر است.

مطلب مرتبط: صبح ها پیش از هر چیزی این معجون معجزه آسا را بنوشید

۴. اورگانو یا پونه کوهی

اورگانو یکی از گیاهان مهم خانواده نعناع با خواص ضدویروسی قدرتمند است. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام کارواکرول است که ثابت شده که روی ویروس‌ها موثر است. پونه کوهی خواص ضد باکتری و ضد قارچ هم دارد.

۵. ماده خوراکی ضد ویروس، رازیانه

ترکیب اصلی تخم رازیانه ترانس-آنتول است که به نظر می‌رسد در برابر ویروس‌های هرپس موثر است. این دانه‌های کوچک همچنین سیستم ایمنی را تقویت کرده و التهاب را در بدن کاهش می‌دهند.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

۶. سیر

سیر یک ماده غذایی فوق‌العاده است و جهت تهیه دارو برای اختلالات مختلف سلامتی استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که سیر می‌تواند در برابر آنفولانزای A و B ، ذات‌الریه ویروسی و راینوویروس مؤثر باشد.

* برای استفاده از هر یک از این مواد، می‌توانید جوشانده آماده کنید یا روغن معطر آنها را در دستگاه بخور استفاده کنید.

* نکته: مطالب بیان‌شده در این مقاله نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه پزشک در نظر گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان