جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تداوم ناامنی ها در کابل؛ از اجرای برنامه تازه امنیتی تا برداشتن خط سیر برای مقامات دولتی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه ناامنی ها در کابل ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس جمهور در نشست امنیتی هدایت داده است تا موانع ترافیکی و دیوارهای کانکریتی دور، راه ها، کوچه ها و سرک ها را بر روی ترافیک باز و برای مقامات خط السیر گرفته نشود تا آنان در رفت و آمد شان برای مردم مزاحمت نکنند.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که این نشست عصر روز گذشته (دوشنبه ۹سرطان) به ریاست رییس جمهورغنی به منظور گفتگو روی پلان امنیتی کابل و چگونگی تطبیق آن برگزار شده و آقای غنی هدایت داده است تا پلان امنیتی کابل به زودی عملی شود.

غنی در این نشست افزوده که خواست اساسی مردم تامین امنیت است و باید این پلان بدون تاخیر، به گونه کامل عملی شود و برای تطبیق آن صلاحیت های کافی، امکانات و منابع در اختیار ارگان های امنیتی داده خواهد شد، تا به موانع و تاخیر مواجه نشوند.

او تامین امنیت کابل را از اولویت های حکومت خونده از نهادهای امنیتی خواسته در زمینۀ این تطبیق پلان مشترکاً با شهرداری و ولایت کابل کار کنند و نهادهای امنیتی در هر هفته گزارش فعالیت های شان را با شورای امنیت ملی شریک کنند.

رییس جمهور تاکید کرده که شکایت و مشکل بزرگ مردم کابل، ناامنی است و باید از هدف قرار گرفتن علمای دینی، کارمندان حکومتی و نهادهای حقوق بشری و فعالان جامعه مدنی جلوگیری شود.

غنی با بیان اینکه نهادهای امنیتی تحرک و فعالیت های خویش را بیشتر سازند تاکید کرده:‌ «من از شما خواهان جلوگیری از ترور و انفجار و مبارزه با جرایم، غصب زمین و تطبیق فیصله های نهادهای عدلی و قضایی می باشم. »

رییس جمهور همچنان در این نشست هدایت داده که موانع ترافیکی و دیوارهای کانکریتی را بردارند راه ها، کوچه ها و سرک ها را بر روی ترافیک باز کنند و برای مقامات خط سیر گرفته نشود و مقامات در رفت و آمد شان به مردم مزاحمت نکنند.

ارگ خاطرنشان کرده که در این نشست، به ارگان های امنیتی وظیفه داده شده  تا در مدت سه هفته در خصوص تطبیق پلان امنیتی کابل، گزارش خویش را به ریاست جمهوری ارسال کنند.

افزایش نا آرامی ها در کابل

شهر کابل در جریان ماه های اخیر گواه بیشترین رویداد ها امنیتی بوده است. از انفجار بالای علمان دینی و کارمندان دادستانی کل گرفته تا کشته شدن کارمندان کمیسیون حقوق بشر از جمله رویداد های بوده اند که با واکنش گسترده داخلی و جهانی روبرو شده اند.

مسوولیت این رویداد ها را هیچ گروهی برعهده نگرفته و طالبان نیز مسوولیت آن را رد کرده اند.

ناآرامی ها در حالی در افغانستان مخصوصا در شهر کابل افزایش یافته است که حکومت و طالبان در آستانه نشست بین الافغانی صلح قرار دارند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان