جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تازه های کرونا: از کاهش آمار روزانه مبتلایان تا ابتلای بیش از یک‌هزار کارمند صحی به کوید -۱۹

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک شبانه‌روز گذشته از مجموع ۷۶۹ نمونه مشکوک ۲۷۹ نمونه مشکوک به کرونا در لابراتوارهای این وزارت مثبت شناسایی شده است. با ثبت این موارد تازه، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ۳۱هزار و ۵۱۷ تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه(۱۰،سرطان) با نشر آمار روزانۀ ویروس کرونا گفته است که ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در یک‌شبانه‌روز گذشته در کشور جانه باخته و ۱۹۷فرد مبتلای دیگر نیز بهبود یافته‌اند. با این حساب شمار مجموعی جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در افغانستان به ۷۶۱ و شمار مجموعی بهبود یافته‌گان به ۱۴ هزار و ۳۶ تن افزایش یافته است.

این آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صحت در یک هفته اخیر نشان می‌دهد که هم نمونه گیری و هم تعداد واقعات مثبت و روزانه ویروس کرونا کاهش یافته است.

مبتلاشدن بیش از یک‌هزار کامند صحی

همزمان با کاهش آمار روزانه و نمونه گیری ویروس کرونا، وزارت صحت عامه می‌گوید که تا کنون یک‌هزار و ۴۰۰ کارمند صحی در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این آمار مبتلاشدن کارمندان صحی را احمدجواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت، امروز در نشست خبری در کابل اعلام کرد. براساس گفته‌های او تا اکنون ۱۵ کارمند صحی نیز در اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند.

ابا این حال، براساس گفته‌های آقای عثمانی، از مجموع ۴۹۰ کارمند شفاخانه افغان – جاپان ۳۸۰ کارمند این شفاخانه که در جریان سه ماه کاری‌شان معاش دریافت نکرده‌اند و «قرار است تا روز شنبه آینده معاشات این کارمندان صحی به حساب‌های بانکی‌شان واریز شود.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان