جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سفر برای صلح افغانستان؛ خلیلزاد عازم دوحه، اسلام آباد و تاشکند شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور صلح افغانستان به سلسلۀ سفرهایش به منظور جلب حمایت برای روند صلح افغانستان و تسهیل این روند عازم قطر، پاکستان و ازبیکستان شده است.

وزارت خارجۀ ایالات متحده روز گذشته یکشنبه (۸ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای خلیلزاد در این سفر به قطر، پاکستان و ازبیکستان خواهد رفت و خواستار حمایت از تمام افغان‌ها خواهد شد تا تعهدات باقی‌مانده خود را روی کاهش خشونت ها و آزادی به موقع زندانیان، پیش از مذاکرات بین الافغانی برآورده کنند.

وزارت خارجه امریکا افزوده که آدم بولر، رییس موسسۀ انکشاف مالی بین‌المللی ایالات متحده نیز در این سفر آقای خلیلزاد را همراهی می‌کند.

این وزارت با بیان اینکه صلح افغانستان و رشد اقتصادی و اتصال منطقه‌ای با هم گره خورده اند و متقابلاً یکی دیگری را حمایت می‌کند تاکید کرده: «این هیات فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بر طیفی از سکتورها را بررسی خواهد کرد تا بهبود اقتصادی افغانستان را تسریع بخشیده و صلح و ثبات پایدار منطقه را تضمین کند».

وزارت خارجۀ امریکا خاطرنشان کرده که خلیلزاد و هیات همراهش در جریان این سفر از طریق کنفرانس ویدیویی با مقام‌های افغان نیز گفتگوهایی خواهند داشت.

روند صلح افغانستان

این سفر خلیلزاد به سلسله سفرهای قبلی اش در حالی آغاز شده است که مقام ها در حکومت افغانستان می گویند گفتگوهای بین الافغانی قرار است در هفته های آینده آغاز شود و حکومت افغانستان از هر نوع آمادگی برای اشتراک در این نشست سخن می گویند.

اما در آن سوی قضیه گروه طالبان به حملات شان بالای نیروهای امنیتی افغانستان شدت بخشیده اند و رهایی ۵ هزار زندانی این گروه را از بند حکومت پیش شرط برای آغاز مذاکرات بین الافغانی گذاشته اند.

با .جود آن که حکومت افغانستان نزدیک به ۴ هزار زندانی طالب را به هدف آغاز مذاکرات صلح رها کرده اند اما بر بنیاد گزارش و آمار شورای امنیت ملی افغانستان، جنگجویان گروه طالبان در سه هفتۀ اخیر در کنار اینکه صدها نظامی را کشته و صدها تن دیگر زخمی کرده اند صدها غیرنظامی را نیز در این مدت کشته و زخمی کرده اند.

همزمان با این روز گذشته وزارت داخله نیز تایید کرده بود که گروه طالبان به حملات شان در افغانستان شدت داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان