روز خونین هلمند؛ ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند

توسطفریدون حسنی

تیر ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام های محلی هلمند تایید کرده اند که در نتیجه اصابت چندین هاوان و انفجار موتر بمب در روز میله بازار در ولسوالی سنگین این ولایت ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر والی هلمند با نشر خبرنامه ای گفته است که حوالی ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه (۹سرطان) میله عنعنوی  در بازار کهنه ولسوالی سنگین این ولایت آماج حملات راکتی و انفجار موتر بمب قرار گرفته است.

دفتر والی هلمند افزوده که گروه طالبان در نزدیکی منازل مسکونی با کمک جنگجویان خارجی، موتر بم‌گذاری‌شده و راکت می‌ساختند که در نتیجه حمله راکتی خودشان انفجار کرده و دو جنگجوی طالبان نیز کشته شده اند.

در خبرنامه دفتر والی هلمند آمده است که بر اساس معلومات در این حملات ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر والی هلمند تاکیدکرده که این حملات از سوی طالبان صورت گرفته که در نتیجه آن شماری منازل تخریب و شماری مواشی نیز تلف شده است.

مسوول این حمله کیست؟

قاری یوسف احمدی از سخنگویان گروه طالبان مسوولیت این رویداد را رد کرده در توییتی گفته است که این انداخت ها از سوی نیروهای مستقر در لوای دوم قول اردوی 215 میوند صورت گرفته است.

دفتر والی هلمند این ادعای طالبان را تبلیغات خوانده تاکیدکرده که نیروهای امنیتی در ولسوالی سنگین این ولایت امروز هیچ گونه عملیات توپ خانه ای و عملیات دیگری نداشته اند.

این حمله امروز در حالی صورت گرفته است که افغانستان در آستانه گفتگوهای صلح قرار دارد و زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان دور تازه از سفرش به دوحه، اسلام آباد و تاشکند را آغاز کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *