خواست مجلس نمایندگان از حکومت؛ معرفی نامزد وزیران در زودترین فرصت ممکن

توسطفریدون حسنی

تیر ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

 مجلس نمایندگان از حکومت خواسته‌اند که به‌زودترین فرصت ممکن نامزد وزیران کابینه را برای گرفتن رأی اعتماد معرفی کند تا به نگرانی‌ها از ادامه‌ی سرپرستی در ادارات و وزارت‌خانه‌ها نقطه‌ی پایان گذاشته شود.
دفتر مطبوعاتی میر رحمان رحمانی رییس مجلس امروز دوشنبه (۹سرطان) با نشر اعلامیه ای گفته است که خواست اعضای مجلس نمایندگان از حکومت این است که به «زود ترین فرصت ممکن» نامزد وزرای کابینه را برای گرفتن رأی اعتماد معرفی کنند تا پس از تکمیل روند معرفی اعضای کابینه، به نگرانی های موجود از ادامه سرپرستی ها در ادارات و وزارت خانه ها پایان داده شود.

در این اعلامیه امده است که پنچ کمیسیون تحت ریاست میررحمان رحمانی در بخش اسناد ارایه شده نامزد وزیران و معیار های لازم قانونی آنان را بررسی و پس از ارایه گزارش کمیسیون‌های مربوط به رییس مجلس، اعضای مجلس در مورد دادن رای اعتماد به نامزد وزیران تصمیم خواهند گرفت.

به نقل از این اعلامیه کمسیون های که برای بررسی اسناد نامزد وزیران موظف شده اند شامل کمیسیون‌های امور فرهنگی، امنیت داخلی، امور بین المللی، عدلی و قضایی و تفتیش مرکزی می شود که کمیسیون امنیت داخلی تذکره‌ی تابعیت و سن، کمیسیون امور بین‌المللی موضوع دو تابعیته بودن، کمیسیون امور عدلی و قضایی موارد و سوابق جرمی و جنایی، کمیسیون تفتیش مرکزی مسایل مالیاتی و باقی‌داری و کمیسیون امور دینی و فرهنگی مسایل مربوط به اسناد تحصیلی نامزد وزیران و دیگر اسناد ارایه شده‌ی آنان را بررسی می کنند.

دفتر مطبوعاتی رییس مجلس افزوده که در صورتی‌که نامزد وزیران با اسناد کامل و معیارهای لازم از این مرحله عبور کنند وارد مرحله‌ی رای گیری اعضای مجلس در نشست عمومی می شوند.

مجلس نمایندگان در حالی خواستار معرفی هرچه زودتر نامزد وزیران شده است که تا کنون سپیدار موفق به معرفی حتا یک نامزد وزیر نشده است و در مقابل، ارگ تا کنون برای شماری از وزارت‌خانه‌ها سرپرست و نامزد وزیر معرفی کرده است.

پیش از این ارگ ریاست‌جمهوری گفته بود که پنجاه درصد کابینه از سوی رییس‌جمهور در حال نهایی شدن است، اما تاکنون فهرست نام‌های اعضای کابینه که سهم آقای عبدالله عبدالله می‌شود به ریاست‌جمهوری نرسیده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *