جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

در واکنش به گزارش بچه بازی در صفوف نیروهای امنیتی؛ وزارت داخله: اقدامات عملی در این مورد انجام شده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 پس از آن که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه اش تحت عنوان «قاچاق انسان» مدعی شده است که سوء استفاده از کودکان و بچه‌بازی در نیروهای امنیتی افغان وجود دارد وزارت داخله می گوید به سلسله اصلاحات قبلی اقدامات عملی را در این مورد انجام داده است.

وزارت داخله امروز یک شنبه (۸سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که گزارش نشر شده در پیوند به جذب افراد زیر ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی را مطالعه کرده و به سلسله اصلاحات قبلی اقدامات عملی را در این مورد انجام داده است.

وزارت داخله افزوده که به هدف جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف پولیس ملی اداره را زیر نام “ریاست امنیت داخلی” ایجاد کرده که ریاست مبارزه با فساد، طرز رفتار و سلوک پولیس و جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف پولیس را از نزدیک به‌گونه جدی زیر نظارت قرار داده ومطابق قانون، اجراات می کند.

این وزارت تاکید کرده که هم چنان، وزارت امور داخله به هدف شناسائی هویت و مشخصات پولیس، سیستم «اپس» را ایجاد کرده که یکی از اهداف این سیستم، جلوگیری از جلب و جذب افراد زیر سن ۱۸سال در صفوف پولیس ملی است.

به گفته وزارت داخله تا اکنون ۸۰ درصد منسوبان پولیس ملی ثبت این سیستم شده‌اند.

وزارت امور داخله، اطمینان داده که روند اصلاحات در صفوف نیروهای پولیس ملی و نیز به‌منظور بهتر شدن روند کاری، تلاش‌های رهبری و منسوبان این وزارت ادامه دارد.

موجودیت بچه بازی در صفوف نیروهای امنیتی

روز گذشته وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه اش تحت عنوان «قاچاق انسان» گفته است: «گزارش‌های مداوم درباره بچه‌بازی توسط نیروهای ارتش ملی، پلیس ملی، مسئولان پلیس محلی وجود دارد، ولی هرگز افسران به‌خاطر بچه بازی در افغانستان مورد پیگرد قرار نگرفته‌اند.»

در گزارش آمده که وزارت‌های داخله، دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان همواره از وجود بچه بازی و استخدام افراد زیر سن انکار کرده است.

وزارت خارجه امریکا در گزارش خود افزوده که برخی قربانیان قاچاق مجبور به رابطه جنسی در ازای پیگیری پرونده‌ شان می‌شوند، یا هم اگر در صدد افشای قاچاقبران انسان برآیند، مورد تجاوز قرار گرفته و به زندان ها انداخته می شوند.

در این گزارش تاکید شده که مقام‌های افغان بسیاری از قربانیان را بازداشت، زندانی و تنبیه کرده اند، از جمله قربانیانی را که برای سوءاستفاده جنسی قاچاق می‌شوند، به “جرایم اخلاقی” محکوم می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا گفته که حتی در جریان تهیه این گزارش، “چندین مورد” خبرهایی از بچه‌بازی در نهادهای دولتی و همچنین استخدام کودکان سرباز در افغانستان دریافت کرده که براساس اذعان مقام‌های محلی، شماری از افراد پولیس، به‌ویژه فرماندهان انان در پاسگاه‌های دورافتاده، کودکان را برای بچه‌بازی استخدام می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان