جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

افزایش پنج برابری حاصلات خرما در ننگرهار

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مسوولان در ولایت ننگرهار می گویند حاصلات امسال خرما در این ولایت از پنج برابر بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

دفتر والی ننگرهار امروز یک شنبه (۸سرطان) به نقل از‌ عبدالقار حیدری ، مدیر شرکت کشاورزی ننگرهار گفته است که محصول خرما در این ولایت امسال پنج برابر بیشتر از سال گذشته است و در کانال ننگرهار در ۴۰ جریب زمین نخلستان های خرما ایجاد شده است که در حال حاضر حدود دو هزار ۷۰۰ درخت خرما در این نخلستان وجود دارد و هفت نوع خرما تولید می‌کند.

حیدری افزایش حاصلات خرما را در این ولایت به مراقبت خوب از باغ خرما نسبت داد و افزوده که امسال مراقبت های تخصصی از گیاهان را انجام داده است.

این در حالی است که سال گذشته حاصلات خرمای ننگرهار دو هزار کیلوگرام اعلام شده بود.

ایجاد نخلستان های خرما در سال جاری

پیش از این به تاریخ ۱۷ جوزا مسوولان در وزارت زراعت گفته بودند که باتوجه به شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش خرما در ولایت های ننگرهار، لغمان، قندهار، هلمند، فراه و شمار دیگر ولایت‌ها، وزارت زراعت در قسمت ایجاد نخلستان‌های تجارتی خرما بر اساس یک طرح کار می کند.

آنان افزوده بودند که کارهای مقدماتی امسال آغاز شده و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده این وزارت بتواند نخلستان‌های تجارتی خرما و باغ‌های کوچک آن در برخی ولایت‌ها ایجاد کند.

این در حالی است که به گفته وزارت مالیه در یک ربع سال مالی ۱۳۹۹ به مقدار ۱۶.۹ تن خرما از ایران و امارات متحده عربی به ارزش بیش از شش صد میلیون افغانی به افغانستان وارد شده که حدود ۹۸ درصد ان از ایران بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان