۸ نشانه که بدن تان انباشته از سموم مضر است

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۸, ۱۳۹۹

 سموم در هر جایی پیرامون ما وجود دارند، در هوایی که تنفس می‌کنیم، آبی که می‌نوشیم و غذایی که می‌خوریم. سموم به طور روزانه در بدن ما جمع می‌شوند و اگر به نقطه اوج برسند ممکن است به شدت بیمار شوید. در این نوشتار ۸ نشانه می‌بینید که بدن تان انباشته از سموم است.

۱. مه مغزی

اگر احساس گیجی دارید و صبح بعد از خواب خوب شبانه، نمی‌توانید تمرکز کنید، احتمالا بدن‌تان پر از سموم است. این سموم ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را از بین می‌برند.

۲. بوی بد بدن

هر روز صبح دوش می‌گیرید، دئودورانت استفاده می‌کنید و باز هم بدن‌تان بوی بد می‌گیرد. سموم در بدن گاز و بوهایی ایجاد می‌کنند و موقع خروج این سموم از منافذ، بدن‌تان بوی بدی می‌گیرد.

مطلب مرتبط: از کاهش استرس تا سلامت پوست؛ ۱۳ فایده دوش آب سرد برای سلامتی

۳. درد مفاصل و عضلات

اگر ورزش یا کار سنگین انجام نداده‌اید و عضلات و مفاصل‌تان درد دارند، ممکن است انباشته شدن سموم علت باشد. التهاب می‌تواند سبب درد بدن شود اما اگر دلیلی برای التهاب وجود ندارد، سم‌زدایی را امتحان کنید.

۴. پوست‌تان لک زده‌است

 پوست همواره در معرض آلودگی است. به علاوه محصولات بهداشتی که استفاده می‌کنیم هم می‌توانند مواد شیمیایی مضر داشته باشند. قرار داشتن در معرض این سموم، سبب بروز آکنه، راش پوستی، لک و اگزما می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۷ ماسک سفیدکننده صورت که اثربخشی عالی دارند

۵. نمی‌توانید بخوابید

سموم از سویی شما را خسته و از سویی دیگر خواب‌تان را مختل می‌کند. مقادیر زیاد سم در بدن هورمون کورتیزول را افزایش داده، خواب‌تان را با مشکل مواجه می‌کند.

۶. افزایش وزن دارید

اگر علی‌رغم تمرینات ورزشی منظمی که دارید باز هم وزن‌تان بالا می‌رود، احتمالا هورمون‌های‌تان به هم ریخته‌است. سموم می‌توانند بر هورمون‌های موثر بر کنترل وزن تاثیر منفی بگذارند.

مطلب مرتبط: ۱۳ ماده خوراکی که به کاهش وزن کمک می کنند

۷. نشانه انباشه شدن سموم؛ بوی بد دهان

زمانی که کبد برای دفع سموم مشکل دارد، سیستم هضم هم با مشکل مواجه شده و دهان‌تان بوی بدی می‌گیرد.

مطلب مرتبط: بوی بد دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

۸. یبوست

زمانی که غذا می‌خوریم، مقداری هم مواد شیمیایی همراه آن (مواد نگهدارند یا طعم‌دهنده‌های مصنوعی) دریافت می‌کنیم. دستگاه گوارش علاوه بر هضم باید با این سموم هم دست و پنجه نرم کند. انباشت سموم مشکلات گوارش و یبوست ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: ۸ دتاکس واتر که باید این تابستان امتحان کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *