ادعای تازه؛ روسیه در کشتن سربازان امریکایی در افغانستان با شبه نظامیان طالبان همکاری کرده است

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقاماتی استخباراتی امریکا در یک ادعای تازه گفته اند که روسیه با شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان برای کشتن نظامیان امریکایی در افغانستان همکاری کرده است.

نیویورک تایمز امروز شنبه (۷سرطان) براساس گزارش نهایی استخبارات امریکا گزارش داده است که یک قطعه استخباراتی ارتش روسیه به گونه مخفیانه نیروهای جنگجوی وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و قوای ائتلاف استخدام کرده است.

در این گزارش آمده است که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته است که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

به نقل از این گزارش مقامات امریکایی در این رابطه اظهار داشته اند که گروه های تروریستی و یا عناصر جنایتکار، توانسته اند مقدار پولی را از این راه جمع آوری نمایند و نیز این اطلاعات به اطلاع رییس جمهور ترامپ رسیده است.

 نیویورک تایمز در گزارش خود افزوده که ممکن است در این رابطه بالای روسیه، تحریم های بیشتری اعمال شود و یا شکایت های دیپلماتیکی در آینده صورت گیرد.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، به تعداد ۲۱ امریکایی در افغانستان کشته شده اند.

گمانه زنی ها به همکاری روسیه با طالبان

گمانه زنی ها در مورد همکاری روسیه با طالبان در ۱۳۹۵ پس از ان شدت گرفت که جنرال جان نیکولسون، فرمانده آن زمان نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در نشستی در واشنگتن گفته بود که روسیه هم به جمع ایران و پاکستان پیوسته و مانند آنها به اعمال نفوذ در افغانستان می‌پردازد.

او افزوده بود که مسکو در تلاش مشروعیت بخشیدن به طالبان است و روسیه و ایران به گونه‌ی آشکار از طالبان در افغانستان حمایت می‌کنند.
پس از این اظهارات الکساندرمنتیتسکی، سفیر وقت روسیه برای افغانستان در دیداری با رییس مجلس سنا، تمامی این گمانه زنی ها را رد کرد اما ضمیر کابلوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان گفته بود که کشورش برای مبارزه با گروه داعش در افغانستان با گروه طالبان در تماس است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *