جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

واکنش‌ها به کشته شدن دو کارمند کمیسیون حقوق بشر؛ وارد گفتگوهای صلح شوید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کشته شدن دو کارمند کمیسیون مستقل حقوق بشر در انفجار ماین مقناطیسی در کابل با واکنش های گسترده نهادهای حامی حقوق بشری و شماری از کشورها روبرو شده است.

پولیس کابل اعلام کرد که حوالی ساعت ۷:۴۵ دقیقه‌ی صبح امروز شنبه (‌۷قوس) یک موتر کرولا در ساحه‌ی پل چرخی مربوط حوزه‌ی دوازدهم کابل هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفته که در نتیجه‌ی آن، دو تن به شمول یک زن کشته شده اند.

پس از این رویداد کمیسیون مستقل حقوق بشر تایید کرد که این انفجار بالای موتر حامل کارمندان این نهاد صورت گرفته و در نتیجه آن دو کارمند کمیسیون حقوق بشر کشته شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

واکنش ها به این انفجار

راس ویلسن شارژدافیر سفارت امریکا در کابل در واکنش به این انفجار در توییتی آنرا غیر قابل قبول خوانده گفته است: «اخیرا ما و شهروندان افغان از کشته شدن نیروهای امنیتی، غیرنظامیان بی گناه، عالمان دینی، کارمندان دستگاه قضایی و اکنون کسانی که از حقوق بشر و آزادی دفاع می کنند، غمگین هستیم. این حملات باید پایان یابد».

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل تاکید کرده: «ما از آنانی که افغانستان را دوست دارند می خواهیم که این سلسله خشونت و مرگ را بشکنند، معافیت در برابر چنین حمله ها بر مردم افغانستان را خاتمه دهند و برای صلح کار کنند.»

سفیر انگلیس در کابل در واکنش به این رویداد گفته است که از این انفجار که کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر را هدف قرار داده، شوکه شده و این نوع خشونت‌ها باید پایان یابد.

اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در توییتی حمله بالای کارمندان کمیسیون حقوق بشر را حمله به ارزشهای اساسی دموکراتیک خوانده گفته است: «کارمندان حقوق بشر به طور ناجوانمردانه قربانی شدند.»

اتحادیه اروپا تاکید کرده که ایستادن در برابر چنین چنین حملات از هر زمان دیگری برای اینکه وارد مذاکرات صلح بین الافغانی می شود مهمتر است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد «یوناما» این انفجار را محکوم کرده گفته است که هیچ گونه‌ توجیهی برای هدف قراردادن مدافعان حقوق بشر وجود ندارد.

یوناما همچنان خواستار تحقیقات فوری و شناسایی عاملان این رویداد شده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز کشته شدن کارمندان کمیسیون حقوق بشر را هولناک خوانده و خواستار به عدالت سپردن عاملان این رویداد شده است.

سازمان عفو بین‌الملل مدافعان حقوق بشر افغانستان را «شجاع‌ترین» مدافعان حقوق بشر در جهان خوانده افزوده که مدافعان حقوق بشر در افغانستان با تهدید، ارعاب، آزارواذیت و مرگ روبه‌رو هستند و جامعه جهانی و دولت افغانستان باید اطمینان بدهند که آن‌ها از حمایت لازم برخوردار اند.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به این حمله آنرا «بزدلانه و تروریستی»‌ خوانده از نهادهای امنیتی خواسته است که این رویداد را با جدیت بررسی کنند.

عبدالله افزوده که گروه‌های تروریستی با استفاده از شرایط ناهنجار کنونی به کشتار مردمان غیرنظامی ادامه می‌دهند از همین رو با تمام توان برای برقراری صلح و آشتی ملی تلاش می کند تا به جنگ جاری و سواستفاده حلقات جنگ‌طلب نقطه پایان گذاشته شود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان