جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شورای امنیت: در هفته گذشته ۵۱ غیر نظامی از سوی گروه طالبان کشته و زخمی شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش خشونت ها و در آستانه گفتگوهای بین الافغانی صلح شورای امنیت ملی اعلام کرده است که در جریان یک هفته گذشته، ۵۱ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند.

شورای امنیت امروز شنبه (۷سرطان) با ننشر اعلامیه گفته است که گروه طالبان در جریان یک هفته گذشته در نتیجه تحرکات و خشونت‌های‌ شان در ۱۴ ولایت، ۲۱ غیرنظامی را کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی کرده اند.

شورای امنیت افزوده:: «طالبان مسلح بصورت هدف‌مند به کشتن افراد ملکی در سراسر کشور ادامه داده که در هفته گذشته بیشترین تلفات به افراد ملکی در ولایت تخار وارد گردیده است.»

در اعلامیه شورای امنیت ملی تاکید شده که توقف تلفات غیرنظامیان و کاهش خشونت‌ها یکی از خواست‌های اساسی مردم، دولت افغانستان و جامعه جهانی در بحبوحه تلاش‌های صلح است و طالبان هر چه زوتر باید از کشتن مردم دست بکشند.

افزایش خشونت ها

همزمان در آستانه گفتگو های بین الافغانی صلح گروه طالبان حملات شان بالای نیروهای امنیتی افغانستان را در اکثر ولایت ها افزایش داده اند و در کنار آن نیز انفجارها ماین های جاسازی شده در چند هفته اخیر در شماری از ولایت‌ها و همچنین کابل افزایش یافته که تلفات زیادی به جا گذاشته است.

مسوولیت شماری از این انفجارات را را طالبان به عهده گرفته و از مسوولیت شماری دیگر شانه خالی کرده است اما به نظر می‌رسد دولت افغانستان در همه رویدادها طالبان را مقصر می‌داند.

تازه‌ترین رویداد انفجار ماین چسپکی صبح امروز در کابل بود که کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر را هدف قرار داد و در نتیجه آن دو تن از کارمندان این کمیسیون کشته شدند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است اما کمیسیون حقوق بشر با نشر اعلامیه تاکید کرده: «هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به دوش نگرفته است و عاملان این حمله ددمنشانه مشخص نیستند. کمیسیون پس از بررسی و دریافت اطلاعات بیشتر، در این‌باره به افکار عمومی آگاهی خواهد داد.»

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان