جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمیسیون حقوق بشر خواهان زمینه سازی فعالیت نهادهای صحی جهانی در کشور شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می گوید توقف همکاری سازمان داکتران بدون مرز با شفاخانه صدبستر دشت برچی، چالشی جدی فراراه دسترسی مادران و‌ کودکان به حق صحت و امکانات صحی است.

کمیسیون حقوق بشر در رشته توییت های گفته است در حالی که بحران همه‌گیری ویروس کرونا تهدیدی جدی برای سلامت جمعی است زنان و کودکان همیشه قربانی کمبود داکتران متخصص و خدمات صحی بوده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر از حکومت خواسته است تا زمینه فعالیت نهادهای صحی جهانی را در کشور فراهم کند و نیز با تحقیق و شناسایی عاملان حمله بر شفاخانه برچی و اجرای عدالت بر آنها، اعتمادسازی کند.

این کمیسیون تاکید کرده که حکومت با اجرای عدالت به عاملان حملات باشفاخانه ها به درخواست نهادهای مددرسان بین‌المللی برای تأمین امنیت، پاسخ عملی دهد.

پایان فعالیت سازمان داکتران بدون مرز در شفاخانه برچی

داکتران بدون مرز با شش سال فعالیت پس از حمله مهاجمان انتحاری بر شفاخانه صد بستر دشت برچی به تاریخ ۲۳ ثور به تاریخ ۲۶ جوزا اعلام کرد که فعالیت اش را در شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی خاتمه داده و از بخش نسایی ولادی این شفاخانه خارج شده اند.

مسوولان در سازمان داکتران بدون مرز هدف از توقف کارشان در شفاخانه صد بستر دشت برچی را مصئونیت جان کارمندان این نهاد خوانده و تأکید کرده بودند که سازمان داکتران بدون مرز مصمم است تا شفاخانه صد بستر برچی را در جهت اکمال دوا و تجهیزات حمایت کند.

به دنبال آن وزارت صحت عامه افغانستان و نیز شماری از خانواده های قربانی حمله بر شفاخانه صد بستر دشت برچی خواهان ادامه همکاری‌های این سازمان در این شفاخانه شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان