سازمان ملل خواهان راه حل های جدید برای مبارزه با فساد در افغانستان شد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

 یکی از مقامات ملل متحد در میزگرد جامعه مدنی افغانستان که برای گفتگو در مورد تلاش های ضد فساد برگزار شده تاکید کرده که ادارات افغانستان باید برای رسیدن به پیشرفت های محسوس، انگیزه تازه ای در امر مبارزه با فساد، تقویت صلح و تلاش های انکشافی ایجاد کنند.

هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان «یوناما» امروز پنجشنبه (۵سرطان) گفته است که این نشست عصر روز گذشته برگزار شده و در آن رومانا شوینگر رئیس بخش حاکمیت قانون یوناما تاکید کرده: «ما به دولت افغانستان مشوره دادیم که برای مبارزه با فساد، استراتیژی تازه، واقع بینانه و بلند مدت را بر مبنای دستاوردهای گذشته در یک پروسه مشورتی با تمام ذینفعان به شمول جامعه مدنی، تهیه نمایند.»

شوینگر افزوده که ترویج مشارکت فعال افراد و گروه های دیگر به غیر از جامعه مدنی، نهادهای غیر دولتی و نهادهای اجتماعی در آوردن اصلاحات در مبارزه با فساد در افغانستان یک نیاز است.

او همچنان با اشاره به گزارش اخیر یوناما در مورد مبارزه با فساد و تاکید بر حمایت کامل ملل متحد از تلاش های منسجم دولت، خواهان راه های حل جدید در مبارزه با فساد شده است.

گزارش یوناما در مورد مبارزه با فساد

گزارش یوناما تحت عنوان «مبارزه افغانستان علیه فساد: ضروری برای صلح و سعادت» که هفته گذشته نشر شده بود بر تلاش های موثر و دوامدار در مبارزه با فساد در افغانستان تاکید کرده و این امر را برای آینده کشور ضروری دانسته است.

سازمان ملل متحد در چهارمین گزارش سالانه‌اش در مورد مبارزه با فساد اداری در افغانستان، گفته است که تلاش‌های قبلی دولت در راستای مبارزه با فساد اداری نتوانسته است تأثیر مثبتی بر زندگی شمار زیادی از افغان‌ها داشته باشد.

ملل متحد در این گزارش خود خاطرنشان کرده بود که تلاش‌های دوامدار و موثر در امر مبارزه با فساد اداری در افغانستان همچنان برای آینده‌ی این کشور ضروری است و اصلاحات در بخش مبارزه با فساد اداری باید به‌عنوان یک اولویت باقی بماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *