ثبت ۲۳۴ مورد تازه کرونا؛ کمیته های بررسی فساد در وزارت صحت ایجاد شده است

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۴, ۱۳۹۹

 وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۴ مورد مثبت ویروس کرونا، در افغانستان شناسایی شده است.

در اعلامیه‌ای که امروز چهار‌شنبه (۴ سرطان)، از سوی وزارت صحت منتشر شده، آمده است که این موارد تازه شامل ۱۲۴ مورد در کابل، ۳۴ مورد در هرات، ۲۴ مورد در بامیان، ۱۰ مورد در ننگرهار، ۸ مورد در بادغیس، ۷-۷ مورد کنر و کاپیسا، ۶ مورد در بدخشان، ۴ مورد در دایکندی، در پنجشیر و لوگر هر یک ۳ مورد، در لغمان و پروان هر یک ۲ مورد می شود.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۲۹ هزار ۷۱۵ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت در یک شبانه‌روز گذشته، ۲۱ نفر جان باخته‌اند و شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا، به ۶۳۹ نفر رسیده و نیز در عین زمان۶۰۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان نیز به ۹۸۶۹ نفر رسیده است.

ایجاد کمیته های بررسی فساد در وزارت صحت

همزمان با این پس از نشر گزارش قاچاق دستگاه تنفس مصنوعی به پاکستان و بازداشت مسوول گدام مرکزی وزارت صحت به اتهام اخذ ۸۰ هزار دالر رشوه از سوی دادستانی کل وزارت صحت اعلام کرده است که مفسدین را در هر موقف و‌ جایگاهی که باشند به پنجه قانون می سپارد و اجازه داده نمی شود تا عده ی «فرصت طلب و خاین» اعتبار سکتور صحت را کمرنگ و تلاش ها و زحمات پرسونل صحی و کارکنان این سکتور را زیر سوال ببرند .

وزارت صحت افزوده که هیئتی موظف شده تا هرچه زودتر ستاک مرکزی را به دقت تمام مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و کسانی که دست در فساد و خیانت دارند به نهاد های عدلی وقضایی معرفی کنند.

از سوی هم ارگ ریاست جمهوری امروز گفته است که در جلسه شورای اقتصادی روز گذشته به ریاست رییس جمهور غنی جهت وضاحت هر چه بیشتر شایعات مبنی بر قاچاق ۳۲ دستگاه تنفسی به خارج از کشور و گزارشدهی شفاف به ملت کمیته متشکل از نمایندگان باصلاحیت ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری، اداره بازرس، اداره عالی بررسی و دادستانی کل وظیفه داده شده تا این موضوع را بی طرفانه، جدی و دقیق با همکاری کمیسیون رسانه های همگانی با درنظرداشت شواهد و مدارک، مورد بررسی قراردهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *