جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خلیلزاد: مخربین داخلی و خارجی تلاش دارند روند صلح افغانستان را مختل و به تاخیر اندازند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به ترور پنج کارمند دادستانی در کابل می گوید مخربین داخلی و خارجی تلاش دارند تا روند صلح را مختل و به تآخیر بیاندازند.

آقای خلیلزاد بامداد امروز دوشنبه (۳سرطان) در رشته توییتی گفته است که ایالات متحده حمله بر کارمندان دادستانی و سایر اعضای تیم که رهایی زندانیان را تسهیل می کند «به شدت تقبیح» میکند.

او تاکید کرده این حمله  از سوی دشمنان صلح صورت گرفته و نشان دهنده آنچه است که همه ما می دانند مخربین داخلی و خارجی سعی دارند تا روند را مختل و به تآخیر بیاندازند.

خلیلزاد افزوده که امریکا خواهان تحقیقات گسترده است تا عاملین این رویداد شناسایی و به عدالت سپرده شوند.

نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده: «هر دو جانب باید هراس نکنند و برای رسیدن به مذاکرات بین الافغانی، جاييکه بر یک آتش بس جامع و توافق سیاسی مذاکراه شده می تواند، هر چه زودتر گامهای ضروری را بردارند. این همان چیزی است که افغانها میخواهند و ما در کنار آنها ایستاده ایم».

ترور پنج کارمند دادستانی کل

به ادامه افزایش جرایم و ترورهای هدفمند در کابل، دادستانی کل روز گذشته (۲سرطان)‌ گفته بود که حوالی ساعت ٨صبح موتر حامل کارمندان این اداره در مربوطات ولسوالی ده‌سبز ولایت کابل مورد حمله قرار گرفته که در نتیجه آن پنج کارمند دادستانی کل کشته شده اند.

دادستانی کل افزوده بود که این حمله زمانی صورت گرفته که کارمندان دادستانی کل به سوی وظایف شان در حرکت بودند.

در اعلامیه این اداره تاکید شده بود که کارمندان هدف قرار گرفته به هدف تطبیق قانون و عدالت و به‌منظور تحقق حسن نیت دولت افغانستان برای برقراری صلح مصروف انجام وظایف بودند.

یوناما خواهان بررسی این رویداد شد

هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان «یوناما» حمله هدفمند علیه کارمندان دادستانی را محکوم کرده گفته است: «چنین حملاتی علیه غیرنظامیان در بخش دادگستری در افغانستان ناامید کننده است».

یوناما خوهان بررسی این رویداد شده است.

گروه طالبان هرنوع دست داشتن در این رویداد را رد کرده، تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان