۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲, ۱۳۹۹

در این دنیا چیزی طراوت‌بخش‌تر از یک لیوان آب خنک وجود ندارد. گاهی حتی یک لیوان آب ساده رضایت‌بخش‌تر از هر نوشیدنی دیگری است. با وجود این، بسیاری از ما به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. در این نوشتار با ۹ نشانه کم شدن آب بدن آشنا خواهید شد.

1- درد مفاصل

غضروف و دیسک‌های بین مهره‌ای ما حدودا از 80٪ آب تشکیل شده‌اند. با هیدارته نگه داشتن بدن، اطمینان حاصل می‌کنید که مفاصل می‌توانند شوک حرکات ناگهانی مانند دویدن، پریدن یا افتادن را جذب کند.

2- خشکی پوست

پوست شما بزرگترین اندام بدن‌تان است، بنابراین حتما باید هیدراته بماند. در حقیقت، خشکی پوست یکی از اولین نشانه‌های کم شدن آب بدن است که می‌تواند منجر به مشکلات بسیار بزرگتری شود. کمبود آب به معنای کم شدن تعریق است که منجر به ناتوانی بدن در دفع مواد زائد انباشته شده در طول روز می‌شود.

مطلب مرتبط: ۶ اصل مراقبت از پوست که زنان بعد از ۳۰ سالگی باید دنبال کنند

۳- خشکی چشم

کمبود آب منجر به خشکی و سوزش چشم‌ها می‌شود. بدون آب کافی در بدن، مجاری اشک شما خشک می‌شود و همین روی سلامت چشم تاثیر می‌گذارد.

۴- کاهش توده عضلانی

عضلات نیز بیشتر از آب تشکیل شده‌اند. بدیهی است که آب کمتر در بدن به معنی توده عضلانی کمتر است. نوشیدن آب قبل، در حین و بعد از تمرین نه تنها شما را هیدراته نگه می‌دارد بلکه آب را به مکان‌های مناسب در بدن‌تان منتقل می‌کند و احتمال ابتلا به التهاب و درد ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: یک مربی حرفه‌ای فاش کرد، بعد از ورزش چه بخوریم؟

۵- طولانی شدن بیماری‌ها

نوشیدن آب به بدن اجازه دفع مداوم سموم را می‌دهد. اندام‌های شما برای فیلتر کردن برخی از مواد زاید مانند یک دستگاه عمل می‌کنند، اما اگر به این دستگاه آب نرسانید، نمی‌تواند به درستی کار کند. کم‌آبی سبب می‌شودکه بدن آب را از قسمت‌های دیگر مانند خون تامین کند و همین منجر به مشکلات دیگری می‌شود.

۶- احساس خستگی و بی‌حالی

کم شدن آب بدن سبب می‌شود که کمبود خون هیدراته شده و در نتیجه نرسیدن اکسیژن کافی را به اندام‌های کل بدن تجربه کنیم و البته که کمبود اکسیژن سبب بی‌حالی شما می‌شود.

۷- گرسنگی مداوم

وقتی دچار کمبود آب می‌شوید، بدن تصور می‌کند که به غذا نیاز دارد. این میل شدید به خوردن در طول روز و حتی نیمه شب اتفاق می‌افتد.

مطلب مرتبط: ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۸- مشکلات گوارشی

بدون آب کافی، مقدار و قدرت مخاط در معده کاهش می‌یابد و همین سبب می‌شود که اسید معده به دستگاه گوارش آسیب وارد کند. سوزش سر دل و سوء هاضمه را گاه به همین دلیل تجربه می‌کنیم.

۹- پیری زودرس

مقدار آبی که بدن ما به طور طبیعی نگه می‌دارد، با افزایش سن کاهش می‌یابد. این بدان معناست که هرچه سن‌مان بالاتر می‌رود، باید آگاهانه میزان مصرف آب را افزایش دهیم. در حالی که پیری زودرس در ظاهر ما مشهودتر است، اما آسیبی که به کل بدن وارد می‌شود، بزرگ‌تر است. بنابراین بهتر است در طول روز به طور مداوم آب بنوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *