ثبت ۴۰۹ مورد تازه در ۲۴ ساعت؛ روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است

توسطفریدون حسنی

تیر ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱, ۱۳۹۹

 همزمان با ثبت ۴۰۹ مورد تازه ویروس کرونا در کشور، احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که براساس بررسی‌های این وزارت روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

سرپرست وزارت صحت امروز یکشنبه (۱سرطان) در نشست خبری گفت: وزارت صحت عامه وضعیت عمومی ابتلا به ویروس کرونا را در سه شاخص شامل مطالعه سطح مثبت بودن نتایج لابراتواری، درجه بستر شدن بیماران در شفاخانه‌های اختصاصی کرونا و مشاهده اعراض و علایم کلینیکی ویروس کرونا بررسی کرده است.

عثمانی افزود کرد: «گمان بر این زده می‌شود که تعداد واقعات ابتلا به ویروس کرونا در سطحی رسیده است که آهسته‌آهسته در حال کم شدن است».

او با بیان اینکه کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا را یک نوید خوش برای مردم است، از شهروندان خواست توصیه‌های صحی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به صورت جدی رعایت کنند.

عثمانی نشر خبرها در صفحات مجاری مبنی بر بیرون کردن اعضای بدن بیماران و یا کشتن بیماران از طریق تزریق دارو را شایعه خوانده، خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از این نوع تبلیغات که روحیه کارمندان صحی را آسیب می‌رساند، به صورت جدی اقدام می‌کند.

ثبت ۴۰۹ مورد تازه ویروس کرونا

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت صحت عامه که امروز منتشر کرده است؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۹ مورد تازه شامل ۱۸۴ مورد در کابل، ۳۸ مورد در هرات، ۳۳ مورد در بادغیس، ۲۹ مورد در بغلان، ۱۹ مورد در قندهار، ۱۵-۱۵ مورد در بدخشان و ننگرهار، ۱۲ مورد در تخار، ۱۱ مورد در غزنی، ۱۰ مورد در قندوز ثبت شده است.

 براساس امار این وزارت ۸  مورد در کاپیسا ، 8 مورد در پروان ، 8 مورد در نیمروز و 8 مورد در فراه ، 7 مورد در زابل ، 3 مورد در بامیان و 1 مورد در کنر نیز شامل مواردی اند که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد تازه، شمار مجموعی بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲۸ هزار و ۸۳۳ تن افزایش یافته است.

این وزارت خاطرنشان کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته که شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۸ هزار ۷۶۴ تن رسیده و نیز در عین زمان ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته و شمار جانباختگان در ۵۸۱ تن افزایش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *