پرداخت پول یک دوره برق و آب ۳۵۰ هزار خانواده را در کابل از سوی کمیته مبارزه با کرونا

توسطفریدون حسنی

تیر ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 پس از نزدیک به یک ماه تآخیر، کمیته اضطرار مبارزه با کرونا ولایت کابل با امضای دو تفاهم‌نامه با شرکت آب‌رسانی و شرکت برشنا، پول صرفیه آب و برق دولتی یک دوره سال جاری حدود ۳۵۰ هزار خانواده را در کابل پرداخت می‌کند.

این تفاهم‌نامه‌ها که امروز یکشنبه (۱سرطان)‌ از سوی محمدیعقوب حیدری، رییس کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا و والی کابل، احمدخالد استانکزی، رییس تجارتی شرکت برشنا و حمید یلانی، رییس عمومی آب‌رسانی به امضا رسید یعقوب حیدری گفت که براساس تفاهم‌نامه‌ها پول صرفیه برق خانواده‌هایی که توان پرداخت پول صرفیه برق و آب  مصرفی شان تا یک هزار افغانی را ندارند پرداخته می‌شود.

حیدری افزود خانواده‌هایی که پول صرفیه آب و برق دوره‌ی اول را پرداخته‌اند و مصرف‌شان کم‌تر از یک هزار افغانی بوده است، در دور دوم به اندازه مصرف دور اول‌شان از سوی کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا پرداخته می‌شود.

از سوی هم احمدخالد استانکزی، رییس تجارتی شرکت برشنا در این نشست گفت که در دوره‌ی اول در شهر کابل ۶۶۰ هزار بل صرفیه برق را صادر کرده که از این میان پول صرفیه برق ۳۱۱ هزار مشترک شرکت برشنا کم‌تر از یک هزار افغانی بوده است.

استانکزی تأکید کرد که تنها مشترکینی که مصرف‌شان تا یک هزار افغانی بوده است، هزینه برق‌شان بر اساس تفاهم‌نامه پرداخته شده و دیگر شهروندان باید پول‌شان را پرداخت کنند.

حمیدالله یلانی، رییس عمومی آب‌رسانی نیز در نشست خبری گفت بر اساس تفاهم‌نامه تنها پول مصرف آب آن شمار از خانواده‌هایی که کم‌تر از یک هزار افغانی مصرف کرده‌اند، در یک دوره پرداخته شده است.

متضررین از قرنطین

والی کابل در این نشست خبری تأکید کرد که این تصمیم براساس بودجه موجود در ولایت کابل به هدف به خانواده‌هایی گرفته شده ‌ که از وضع قرنطین به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند.

او اضافه کرد که برای پرداخت بیشتر از ۳۵۰ هزار خانواده ولایت کابل و همچنان حکومت افغانستان بودجه نداشته است.

این در حالی است که همزمان با شیوع ویروس کرونا و قرنطین شهر کابل والی کابل به تاریخ ۸ ثور اعلام کرده بود که کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا پول برق و آب بیش از ۳۵۰ هزار خانواده را در شهر کابل که مصرف‌شان تا یک هزار افغانی می‌رسد از سوی این کمیته پرداخت می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *