خانواده های قربانیان شفاخانه صد بستر دشت برچی به داکتران بدون مرز: لطفا بمانید!

توسطفریدون حسنی

خرداد ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۳۱, ۱۳۹۹

 پس از پایان فعالیت داکتران بدون مرز در شفاخانه صد بستر دشت برچی شماری از خانواده‌های قربانیان حمله بر این شفاخانه در گردهمایی خواهان از سرگیری فعالیت های داکتران بدون مرز در این شفاخانه شدند.

شماری از خانواده ها و کودکان قربانیان حمله بر شفاخانه صد بستر برچی امروز شنبه (۳۱جوزا) در یگ گردهمایی در مقابل این شفاخانه با دردست گرفتن شعار های «لطفآ بمانید، مادران ما شایسته بهترین ها اند، ما به حمایت شما ضرورت داریم، لطفا اینجا را ترک نکنید» خواهان ادامه فعالیت داکتران بدون مرز در این شفاخانه شدند.

شرکت کنندگان این گردهمایی می گویند باشندگان دشت برچی به‌دلیل دسترسی محدود به خدمات صحی، نیازمند عرضه‌ی خدمات توسط سازمان داکتران بدون مرز می‌باشند.

داکتران بدون مرز با شش سال فعالیت پس از حمله مهاجمان انتحاری بر شفاخانه صد بستر دشت برچی فعالیت هایش در این شفاخانه را متوقف کرد. پیش از این نیز شماری از کاربران صفحات اجتماعی با راه اندازی کمپاین «ما به شما نیاز داریم» خواهان از سرگیری فعالیت های داکتران بدون مرز در شفاخانه دشت برچی شده بودند.

پایان فعالیت سازمان داکتران بدون مرز در دشت برچی کابل

پس از حمله مهاجمان انتحاری بالای شفاخانه صد بستر دشت برچی، سازمان داکتران بدون مرز به تاریخ ۲۶ جوزا اعلام کرده اند که فعالیت اش را در شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی خاتمه داده و از بخش نسایی ولادی این شفاخانه خارج شده اند.

داکتران بدون مرز در اعلامیه خود تاکید کرده بودند که هیچ گونه اطلاعاتی درباره عاملان یا انگیزه این حمله به دسترس آنان قرارنگرفته و ممکن است در صورت ادامه فعالیت در آینده نیز حملات مشابهی انجام شود.

 تیری الفورت دوفیرجر، رییس عمومی این سازمان گفته بود: «امروز، ما باید واقعیت را بپذیریم دیوارهای بالاتر و درهای امنیتی ضخیم تر مانع از وقوع چنین حملاتی وحشتناک نمی شوند و ماندن به معنای عامل شدن در از دست دادن جان انسانها به عنوان پارامتر فعالیت ما است و این غیرقابل تصور است.»

دکتران بدون مرز به تاریخ ۲۳ ثور سال جاری مورد حمله شماری از مهاجمان مسلح در شفاخانه ۱۰۰ بستر در دشت برچی شهر کابل قرار گرفتند. در این حمه ۲۴ تن بشمول زنان و کودکان کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

شدند. هرچند مسوولیت این حمله را داعش به عهده گرفت اما مقامات حکومت افغانستان گروه طالبان را مسوول این حمله دانستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *