جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روند صلح؛ نماینده خاص پاکستان برای افغانستان با هیئت طالبان دیدار کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که محمدصادق نماینده خاص این کشور در امور افغانستان در سفرش به دوحه قطر با هیئت طالبان دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

وزارت خارجۀ پاکستان روز گذشته جمعه (۳۰جوزا)‌ در یک اعلامیه گفته است که محمد صادق نماینده خاص پاکستان برای افغانستان در سفر به دوحه با مقام‌های ارشد طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌است.

وزارت خارجه پاکستان افزوده که این دیدار به تاریخ ۱۶ و ۱۷ ماه جاری میلادی صورت گرفته و محمدصادق از تعهد طالبان برای عملی‌سازی توافق‌نامۀ صلح میان طالبان و امریکا قدردانی کرده گفته‌است که آزادی زندانیان مطابق توافق‌نامه صلح امریكا و طالبان می‌تواند گامی مهم در جهت آغاز هرچه زودتر گفتگوهای میان افغانان باشد.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده است که در این دیدار نماینده خاص پاکستان تاکید کرده‌ که اسلام آباد نقش‌اش را به عنوان یک تسهیل‌کننده در روند صلح و آشتی در افغانستان ایفا می‌کند و سفر اخیر جنرال باجوه رییس ستاد ارتش این کشور به کابل انگیزۀ تازه‌یی از تلاش پاکستان برای صلح در افغانستان را بازگو می‌کند.

از سوی هم سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که هئیت سیاسی طالبان به تاریخ ۱۸ ماه جاری میلادی با پرالبرت الساس نماینده خاص ناروی برای افغانستان در یک کنفرانس ویدیویی بر وضعیت کنونی کشور و تطبیق توافق نامه دوحه گفتگو کردند.

روند صلح افغانستان

این دیدار پس از آن صورت گرفته که در این اواخر روند صلح افغانستان وارد مرحله تازه شده است. هرچند تاکنون زمان دقیق برگزاری نشست های بین الافغانی مشخص نشده اما بر اساس گفته های مقام های حکومتی این نشست ممکن در چند روز اینده آغاز شود و نخستین گفتگو های آن در دوحه قطر برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان