جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

خواندن 2 دقیقه
3.3
(8)

 در سال‌های اخیر در مورد سرکه سیب و مزایای آن چیزهای زیادی می‌شنویم. در این نوشتار با اثراتی که سرکه سیب روی بدن دارد، آشنا خواهیم شد.

۱. اشتهای‌تان کم می‌شود

یکی از شناخته‌شده‌ترین مزایای سرکه سیب، اثری است که روی کاهش وزن دارد. به گفته لوییزا پترا، پزشک و متخصص کنترل وزن، سرکه سیب با کاهش اشتها و حفظ احساس سیری به کاهش وزن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۲. ولع خوردن شیرینی‌جات در شما متوقف می‌شود

سرکه سیب نه تنها اشتها را کاهش می‌دهد بلکه می‌تواند به کنترل میلی که به خوردن شیرینی‌جات دارید، کمک کند به ویژه اگر آن را با عسل ترکیب کنید. اسید استیک موجود در سرکه سیب سبب کنترل ولعی که نسبت به خوردن قند دارید می‌شود و عسل نیز دوز کوچکی از شیرینی به شما می‌رساند.

۳. بهبود هضم را تجربه می‌کنید

سرکه سیب برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. پروبیوتیک‌های موجود در آن برای میکروارگانیسم‌های سیستم هضم فایده زیادی دارند. نوشیدن سرکه سیب مقدار اسید معده را تنظیم کرده، هضم را بهبود می‌دهد.

۴. قند خون‌تان کاهش می‌یابد

مطابق با مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸، مصرف روزانه سرکه سیب می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند. در واقع سرکه سیب می‌تواند از مقاومت به انسولین که یکی از علائم پیش از دیابت است، جلوگیری کند.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه‌ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۵. سلامت قلب‌تان بهبود می‌یابد

سرکه سیب سطح تری‌گلیسیرید را در بدن کاهش می‌دهد. تری‌گلیسیرید مسئول شکل‌گیری پلاک چربی در عروق خونی است.

۶. مواد مغذی را بهتر جذب می‌کنید

مطابق با مطالعه‌ای که در ژورتال بیوساینس منتشر شد، سرکه سیب کمک می‌کند که روده‌ها کلسیم و آهن را بهتر جذب کنند.

۷. بوی بد دهان‌تان از بین می‌رود

سرکه سیب خواص آنتی‌باکتریال دارد و بنابراین می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. هرچند نباید آن را به جای دهانشویه استفاده کنید، اما نوشیدن هر روزه آن تاثیر زیادی در بهبود بوی دهان دارد.

مطلب مرتبط: بوی بدن دهان، علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

* نکته: مصرف سرکه سیب به میزان زیاد ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین باید آن را به نسبت ۱ به ۱۰ با آب ترکیب کنید. به علاوه مصرف سرکه سیب بدون آب، به مری نیز آسیب وارد می‌کند.

* نکته: در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص، حتما پیش از مصرف هر گونه درمان خانگی با داکترتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان