جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در واکنش به گزارش سازمان ملل؛ ارگ: متعهد به مبارزه با فساد هستیم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری در پاسخ به گزارش سازمان ملل مبنی بر این‌که دولت افغانستان در راستای مبارزه به فساد اداری نتوانسته تاثیر مثبتی بر زندگی شهروندان داشته باشد، می‌گوید که حکومت افغانستان متعهد به تامین شفافیت و مبارزه با هر نوع فساد می باشد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری، امروز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) در یک نشست خبری در کابل، گفت که گزارش سازمان ملل را مطالعه خواهند کرد، اما: «تعهد حکومت در سطح ملی و بین المللی این است که حکومت پدیده ی فساد را در افغانستان ریشه کن می کند و در این راستا گام های برداشته شده و گام های اساسی دیگری نیز بر داشته خواهد شد.»

او در ادامه سخنانش تصریح کرد که عملی‌سازی استراتژی بزرگ مبارزه با فساد، اصلاحات همه‌جانبه در نهادهای عدلی و قضایی، تطبیق برنامه ملی مالی کشور با اصل شفافیت و حساب‌دهی به مردم افغانستان، اصلاحات وسیع در نهادهای مختلف حکومت به‌ویژه در وزارت مالیه، تصویب قوانین استوار بر اصل شفافیت و حساب‌دهی و اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی بخش عمده‌ای از تلاش‌های حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد در پنج سال گذشته بوده است.

صدیقی همچنان در بخش دیگر از سخنانش در مورد پروسه صلح گفت که هدف حکومت این است که هرچه زود تر مذاکرات مستقیم صلح با طالبان آغاز شود. به گفته او خواست حکومت، مردم وجامعه جهانی از طالبان این است که از خشونت دست بکشند، پروسه صلح را بپذیرند و وارد مذاکرات صلح شوند.

سخنگوی رییس جمهور غنی بار دیگر تأکید کرد که گام های اساسی را حکومت در زمینه صلح برداشته است وطالبان نیز باید در این راستا اقدام کنند.

گزارش سازمان ملل

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در تازه‌ترین گزارش‌اش پیشرفت‌های افغانستان در بخش اصلاحات برای مبارزه با فساد را بررسی نموده، می‌گوید که تلاش‌های دولت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری نتوانسته است تاثیر مثبتی بر زندگی شمار زیادی از افغانان داشته باشد.

این چهارمین گزارش یوناما در مورد مبارزه با فساد اداری در افغانستان است که امروز منتشر شده است. در این گزارش آمده است که تلاش‌های دوامدار و موثر در مبارزه با فساد اداری در افغانستان همچنان برای آینده کشور ضروری است.

یوناما در این گزارش خاطرنشان کرده است که با وجود شمار زیادی از اصلاحات که در بخش حقوقی و پالیسی صورت گرفته است، «فساد هنوز هم به عنوان یکی از عمده ترین موانع بر سر راه تامین صلح و رفاه دوامدار در افغانستان، باقی مانده است.» در عین حال این نهاد می‌گوید که پیشرفت‌های هم در امر مبارزه با فساد اداری صورت گرفته است. به باور یوناما مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری توانایی هایش را برای پیگرد قانونی و قضاوت قضایای عالیرتبه، بهبود بخشیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان