جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از ثبت ۵۶۴ مورد جدید تا نگرانی صلیب سرخ از حملات عمدی بر مراکز صحی ویروس کرونا

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۲۶ نمونه مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان ۵۶۴ مورد آن مثبت بوده است.

وزارت صخحت امروز چهارشنبه (۲۸جوزا) گفته است که ۵۶۴ مورد تازه شامل ۱۹۲ مورد در کابل، ۶۵ مورد بامیان، ۶۴ مورد تخار، ۵۱ مورد بلخ، ۲۷ مورد قندهار، ۴۰ مورد پکتیا، ۲۱ مورد بغلان، ۲۷ مورد قندز،  ۲۴ مورد میدان وردک،‌ در ننگرهار و بدخشان هر یک ۶ مورد،‌ ۵ مورد کنر، ۱۲ مورد کاپیسا، ‌۸ مورد نورستان، ۱۴ مورد دایکندی و دو مورد در زابل  می شود.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد تازه شمار مبتلایان در افغانستان به ۲۶ هزار و ۸۷۴ تن رسیده است.

وزارت صحت افزوده که ۱۳ بیمار ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته جان باخته و  شمار مجموعی جانباختگان به ۵۰۴ تن رسیده و نیز در عین زمان ۶۵۰ تن دیگر بهبود یافته‌ و شمار بهبودیافته‌گان ۶ هزار و ۱۵۸ تن است.

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه، تاکنون ۶۰ هزار و ۲۹۸ نمونه در سراسر کشور آزمایش شده‌اند و شمار رویدادهای فعال ویروس کرونا در کشور ۲۰ هزار و ۲۱۲ رویداد است.

نگرانی کمیته صلیب سرخ از حملات عمدی بالای مراکز صحی و مراکز کویید ۱۹

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز با نشر اعلامیه گفته است که افزایش خشونت‌ها در افغانستان و حملات عمدی بر مراکز مراقبت‌های صحی همزمان با شیوع ویروس کرونا «کووید۱۹»، دسترسی میلیون‌ها نفر به مراقبت‌های صحی را کاهش داده و یا از دسترسی آنها جلوگیری می‌کند.

در اعلامیه‌ این کمیته به نقل از خوان پیدرو سکاریر، رییس نمایندگی مرکزی این کمیته آمده است: «بحران اخیر در افغانستان مایه‌ی نگرانی جدی ما است. بعد از آن‌که امیدواری‌ها در نتیجه‌ی کاهش نسبی خشونت‌ها در ماه‌های فبروری و مارچ به‌میان آمد، ما دوباره شاهد خشونت‌ها هستیم. تلفات افراد ملکی در حال افزایش است در حالی‌که این کشور با کووید۱۹ نیز در حال مبارزه است.»

کمیته صلیب سرخ تاکید کرده که که سیستم صحی افغانستان مانند کشورهای جنگ‌زده‌ی دیگر بیش از ظرفیت خود فعالیت انجام داده و با مشکلات پوشش محدود در ساحات متأثر از منازعه، مراقبت‌های تخصصی ناچیز و همچنان شیوع ویروس کرونا مواجه است و نیز حملات بر کارمندان و مراکز صحی وضعیت را بیشتر وخیم کرده است.

این کمیته خاطرنشان کرده که مبارزه با ویروس کرونا نیازمند تعهد تمام طرف‌های درگیر در منازعه است و باید مأموریت طبی حمایت و سیستم مراقبت‌های صحی در محلات توقیف و جاهایی که این خدمات بسیار ضعیف است تقویت شود.

پیدرو سکاریر، رییس نمایندگی مرکزی این کمیته نیز از تمام طرف‌های درگیر در منازعه خواسته است که بدون استثنا باید به حقوق بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند تا از غیرنظامیان در افغانستان حمایت صورت گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان