جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تنش های کابل-تهران؛ سرپرست وزارت خارجه برای بحث روی موضوعات مهاجرین عازم ایران می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که قرار است به زودی حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه کشور، در راس یک هیات برای بحث روی موضوعات کلیدی مهاجرین، به ایران سفر کند.

ارگ، بانشر گزارش نشست ویدیویی روز گذشته(۲۶جوزا) کابینه گفته است که رئیس جمهور غنی در این نشست با ابراز امتنان از اقدامات سرپرست وزارت امور خارجه، معین پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان؛ از سفر سرپرست وزارت امور خارجه در راس هیاتی در هفته آینده به کشور ایران غرض بحث روی موضوعات کلیدی مهاجرین به جلسه خبر داده است.

این سفر سرپرست وزارت خارجه در حالی قرار است اجرا شود شود که در ماه‌های اول سال جاری اتباع افغانستان در دو رویداد جداگانه، ابتداد در نوار مرزی کشور با ایران شکنجه و به رود خانه انداخته شدند و در رویداد دیگر موتر حامل شماری از اتباع افغانستان در ولایت یزد ایران به اثر شلیک نیروهای انتظامی آن کشور به آتش کشیده شد.

این رویدادها واکنش شماری از شهروندان کشور در داخل افغانستان را برانگیخته است. این شهروندان در ولایت‌های هرات، کابل، ننگرهار و هلمند در مقابل سفارت و نمایندگی های ایران دست به اعتراض زدند و خواهان رسیدگی و برخورد قانونی با عاملین این رویدادها شدند.

از سویی هم وزارت خارجه ایران در واکنش به این اعتراضات شهروندان افغانستان، عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران را برای توضیحات احضار کرد. در این دیدار سفیر افغانستان به مقامات ایرانی خاطرنشان کرده بود که هر شهروند افغانستان بر اساس حقوق شهروندی، حق دارند اقدام به برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان