جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۷۶۱ مورد تازه؛ وزارت صحت: فعالیت سکتور خصوصی در عرصه کرونا مشروط است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار ۱۵۷ مورد مشکوک ویروس کرونا در تمامی لابراتواز های وزارت صحت بررسی شده که از این میان ۷۶۱ مورد آن مثبت بوده است.

شفیق‌الله شهیم، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (۲۶ جوزا) در یک نشست خبری گفت با ثبت ۷۶۱ مورد تازه شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به ۲۵ هزار ۵۵۷  تن رسیده است.

شهیم افزود در ۲۴ ساعت گذشته ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان جانباخته و شمار مجموعی جانباختگان به ۴۷۸ تن رسیده و در عین زمان ۳۶۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار بهبود یافتگان به بیش از ۵ هزار تن رسیده است.

 فعالیت مشروط سکتورخصوصی در عرصه کرونا

پس از آن که وزارت صحت به سکتور خصوصی اجازه تداوی بیماران کرونایی را صادر کرد معین مالی و اداری وزارت صحت عامه تاکید کرد که اجازه فعالیت دادن به سکتور خصوصی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا برای شانه خالی کردن وزارت صحت از مسوولیت نیست و شفاخانه های دولتی همچنان برای تداوی بیماران کرونا فعال اند.

او با اشاره به هزینه زیاد تداوی بخش خصوصی از بیماران کرونا گفت با فعالیت شفاخانه های دولتی در این عرضه، نیاز نخواهد شد تا شهروندان برای تداوی کرونا به بخش خصوصی مراجعه کنند.

شهیم همچنان تاکید کرد که وزارت صحت با هیچ نوع کمبود تجهیزاتی و محافظتی برای کارمندان صحی مواجه نیست اما فعالیت سکتور خصوصی در عرصه مبارزه با کرونا مشروط است.

معین وزارت صحت ادامه داد که به شفاخانه های خصوصی ای در بخش مبارزه با  کرونا اجازه فعالیت داده می شود که شرایط تعیین شده از سوی وزارت صحت و تیم نظارتی این وزارت را داشته باشد.

کمک های جهانی به وزارت صحت

معین اداری و مالی وزارت صحت همچنان ادامه داد که  پس از ثبت نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان ۱۵ میلیون دالر از سوی حکومت به این وزارت اختصاص شده و بانک جهانی برای چهار سال ۱۰۴ میلیون دالر تعهد کرده که حدود ۵۱ میلیون آن برای سال جاری است.

او خاطرنشان کرد که ۲۱ میلیون از کمک های بانک جهانی برای عرضه خدمات صحی از طریق موسسات غیر دولتی که در ولایت ها فعال اند به مصرف می رسد ۲۳میلیون آن از طریق یونیسف و ما باقی از سوی سازمان صحی جهان مصرف خواهد شد.

به گفته او بانک انکشاف آسیایی نیز ۴۰ میلیون دالر کمک به وزارت صحت افغانستان تعهد کرده و فعلا در مراحل تدارکاتی قرار دارد.

شهیم تاکید کرد که تاکنون بیش از ۳۶ میلیون دالر این کمک ها از سوی وزارت صحت به مصرف رسیده است.

آغاز آگاهی‌دهی ویروس کرونا در کابل

همزمان با افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در کابل والی کابل روز گذشته در نشست خبری گفت که ۲۲ تیم سیار آگاهی‌دهی کمیته‌ی اضطرار مبارزه با ویروس کرونا در ولایت کابل، دور دوم آگاهی‌دهی از اضرار و راه‌های مبارزه با کرونا را آغاز کردند.

یعقوب حیدری گفته است که این تیم‌ها مجهز با دواهای ضدعفونی کننده‌، رهنمودهای صحی و برگه‌های تبلیغاتی اند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان