روند کمک های نقدی برای مهاجرین افغان در پاکستان آغاز شد

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت مهاجرین و عودت کننده گان اعلام کرده است که روند توزیع مساعدت‌ نقدی برای آنعده ازمهاجران افغان در پاکستان که ازناحیه قرنطین ویروس کرونا، متضرر شده اند آغاز شده است.

وزارت مهاجرین امروز دوشنبه (۲۶جوزا) گفته است که‌ بر اساس معلومات اتشه این وزارت در پشاور پاکستان این برنامه خانواده‌های را در بر می‌گیرد که با چالش های مالی در جریان قرنطین روبرو شده اند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که این کمک‌ها قرار است دست ‌کم سه هزار ۶۰۰ خانواده را در سراسر پاکستان تحت پوشش قرار دهد و برای هر خانواده مبلغ دوازده هزار کلدار پاکستانی از سوی اداره کمیشنری عالی وبه همکاری نمایندگی‌های افغانستان در پاکستان، توزیع می شود.

کمک به ۱۵ هزار خانواده مهاجر در پاکستان

وزارت مهاجرین در ادامه افزوده که در ادامه‌ ای کمک‌های بشری سازمان‌های مختلف به مهاجران افغان در پاکستان، حدود ۱۵ هزار خانواده مهاجر در شهرهای اسلام آباد، راولپندی و پنجاب پاکستان از سوی سازمان همکاری هماهنگی جمهوری ترکیه (تیکا) با همکاری اتشه‌ این وزارت در اسلام آباد، مساعدت شده است.

این کمک ها در حالی توزیع می‌شود که پس از شیوع ویروس کرونا مهاجران افغانستان در ایران و پاکستان در جریان قرنطین با چالش‌های اقتصادی روبرو شده اند.

براساس آمار وزارت مهاجران افغانستان در حال حاضر حدود ۲ میلیون مهاجر افغان در پاکستان و بیش از دو نیم میلیون دیگر در ایران زندگی می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *