جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دانشگاهای افغانستان پس از پایان قرنطین درس های حضوری را بیشتر سازند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت تحصیلات عالی می گوید دانشگاهای کشور پس از ختم ایام قرنطین مکلف به برگزاری صنف های تشدیدی حضوری بین ۸ تا ۱۰هفته است.

وزارت تحصیلات عالی امروز یکشنبه (۲۵جوزا) گفته است که سید فرهاد شهید زاده معین امور محصلان این وزارت در نشست با رئیس اتحادیه دانشگاها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی و جمعی از روئسا و نمایندگان این نهادهای تحصیلی تاکید کرده که این سیستم بر اساس نیاز  جدی دانش جویان بکار گرفته شده است.

شهیدزاده افزوده که دوره آموزشی سمستر وار محصلان می تواند با یک دوره تشدیدی آموزش حضوری چند هفته یی تکمیل شود.

او همچنان از ریاست اتحادیه دانشگاها و موسسات تحصیلات عالی خواسته که با در نظرداشت شرایط موجود در کشور راهکارهای شان را در رابطه به تخفیف فیس ها در نهاد های تحصیلی نیز ارایه کنند.

هرچند وزارت تحصیلات عالی از آغاز درس در دانشگاه ها چیزی نگفته اما تاکید کرده که قرار است در جلسه بعدی بالای طرح مشترک آغاز و ختم سمسترهای تحصیلی در سال جاری و سایر برنامه ها در خصوص نهاد های تحصیلات عالی خصوصی تصامیم لازم اتخاذ و به مرحله اجرا گذاشته شود.

تحصیلات انلاین

همزمان با افزایش ویروس کرونا و آغاز قرنطین در کشور دانشگاهای خصوصی و دولتی اعلام کردند که بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تجمعات درس های بهاری شان را به صورت انلاین برای دانش اموزان ارایه می کنند.

هرچند این طرح در اوایل با انتقاد شماری زیادی از دانشجویان به دلیل نبود انترنت پرسرعت همراه شده بود اما دانشگاها با ادامه ةن خود نیز با چالش های مواجه بودند.

با مکلف شدن دانشگاها و نهاد های تحصیلی برای برگزاری صنف های درسی تشدیدی حضوری از سوی وزارت تحصیلات عالی به نظر می رسد کمی و کاستی های دروس انلاین برای دانشجویان جبران می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان