جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بازی غول کرونا: ۱۱ نشانه که به کووید-۱۹ مبتلا شده و آن را شکست داده اید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

غول کرونا ویروس چنان روی روح و روان‌مان تاثیر گذاشته که سبب شده با هر سرفه یا تب تصور کنیم که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌ایم. واقعیت این است که ممکن است افراد زیادی به کرونا مبتلا شده باشند و حتی خودشان هم خبردار نشده باشند!

علائمی که نشان می‌دهند شما قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید

۱. خارش یا آبریزش بینی در زمان تغییر فصل بسیار رایج است. با این حال، در مورد کووید-۱۹ مهم است که پیشرفت علائم خود را خوب ترسیم کنید. اگر آبریزش بینی یا احتقان در گلو با افزایش ناگهانی درجه حرارت یا سرفه خشک همراه بوده، این احتمال که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودید، بسیار بالا است.

مطلب مرتبط: اثرات بلندمدت کرونا ویروس بعد از بهبودی چه خواهد بود

۲. از بین رفتن حس بویایی و چشایی معمولاً وقتی رخ می‌دهد که فرد دچار انسداد بینی شده‌است. این یکی از علائم غیرعادی کرونا ویروس است. بیماران جوان ممکن است علائم قابل‌توجهی مانند سرفه و تب نداشته باشند، و فقط از بین رفتن حس بویایی و چشایی را تجربه کنند.

۳. سردرد می‌تواند نتیجه عادی سرماخوردگی باشد اما درد شدید اطراف شقیقه‌ها نیز می‌تواند نشانه کووید-۱۹ باشد. سردرد شدید ممکن است نتیجه تولید سیتوکین‌ها باشد، که می‌تواند هنگامی رخ دهد که سیستم ایمنی بدن برای مقابله با حمله ویروسی آماده می‌شود.

مطلب مرتبط: ۵ روش که با تغذیه سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با کرونا آماده کنیم

۴. یکی از علائم بارز کووید-۱۹ تنگی نفس است. این ویروس به دستگاه تنفسی فوقانی حمله و مشکلات حاد تنفسی ایجاد می‌کند و منجر به سرفه خشک، مشکلات تنفسی و ضربان قلب بالا می‌شود.

۵. انگشت کوویدی به عنوان یکی از نشانه‌های کووید-۱۹ خفیف دیده شده‌است. در واقع این عفونت منجر به ضایعاتی روی پوست انگشت پا می‌شود و گاهی هم می‌تواند آنها را متورم کند.

۶. کرونا ویروس می‌تواند روی عصب‌ها تاثیر گذاشته و سرگیجه و ضعف ایجاد کند. در واقع سرگیجه و ضعف یکی از عوارض کووید-۱۹ خفیف محسوب می‌شود.

۷. این ویروس نه تنها از طریق قطرات تنفسی بلکه از طریق مایعات چشم هم گسترش می‌یابد و چشم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو، چشم صورتی یک علامت شایع افراد مبتلا به کووید-۱۹ است.

۸. کرونا می‌تواند روی دستگاه گوارش هم تاثیر بگذارد. یبوست، حالت تهوع یا اسهال در مبتلایان بسیار شایع است، به حدی که بسیاری حتی قبل از اینکه دچار تب شوند، از مشکلات معده شکایت دارند.

مطلب مرتبط: اسکن‌های جدید مغزی حاکی از تاثیر کرونا ویروس بر مغز هستند

۹. مطابق با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، کرونا می‌تواند منجر به کاهش انرژی و درد و گرفتگی عضلاتِ ناشی از کاهش جریان خون شود.

۱۰. راش قرمز و برجسته پوستی نیز یکی از علائم شناخته‌شده کووید-۱۹ است. در واقع راش‌های پوستی همراه با سایر علائم آنفولانزا می‌تواند نشانه‌ ابتلا به کووید-۱۹ باشد.

۱۱. احساس سرمای بدون دلیل همراه با لرز می‌تواند از نشانه‌های کووید-۱۹ باشد، به خصوص اگر لب‌ها و پوست آبی شوند که نشان می‌دهد سطح اکسیژن در بدن پایین آمده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان