جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۹ سال روزه داری؛ چرا نظام الدین فروتن افسر ارتش افغانستان همواره روزه دار است؟0

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

 نظام الدین فروتن 9 سال است روزه می‌گیرد. او به نیت آمدن صلح سراسری به روزه داری مبادرت ورزیده و تصمیم دارد پس از برقراری صلح، روزه‌اش را در مکه افطار کند. اما اگر صلح نیاید به گفته خودش «تا زمانی که در راه خدمت به وطن شهید شود به روزه گرفتن خود ادامه می‌دهد.»

آقای فروتن فرمانده بلوک لوای سوم قول اردوی 209 شاهین است. او که تقریبا 10 سال است به عنوان افسر ارتش کار می‌کند زمانی تصمیم به گرفتن روزه کرد که افغانستان در اوج فساد اداری و حملات گروه‌های تروریستی قرار داشت و همه مردم در آرزوی صلح بودند.

9 سال روزه برای صلح

او به یاد می‌آورد که تقریبا 10 سال قبل انفجاری در یکی از ولایات رخ داد که در آن تعدادی از مردم و نیروهای امنیتی کشته شدند، در آن زمان نظام الدین فروتن به تازگی وارد نیروهای امنیتی افغانستان شده بود.

آقای فروتن پیوستن به نظام و نیروهای امنیتی را راهی می‌دانست برای خدمت به کشورش و پس از آن نیز وقتی به دنبال این بود که صلح بیاید و پیشرفتی در کشور رخ دهد تصمیم گرفت روزه بگیرد.

او در گفتگو به خبرنامه گفت: “وقتی فکر می‌کردم که باید برای آمدن صلح چه کاری انجام دهم تصمیم گرفتم که دست به دامن خدا شوم و ابتدا پرهیزگاری را از خود شروع کنم و پس از آن در هفته 2 روز روزه می‌گرفتم و مدتی که از این تصمیم گذشت هر روز را روزه می‌گرفتم.”

آقای فروتن از آن زمان تا کنون در ولایات بلخ و سرپل در ارتش افغانستان خدمت کرده است.

آقای فروتن وقتی دید که توانایی روزه گرفتن آن هم هر روز هفته و ماه را دارد به این کار ادامه داد و تنها نیت او برای این روزه گرفتن آمدن صلح بوده و است.

یک بار او را به مشرانو جرگه دعوت کردند و به او گفتند که روزه گرفتنش خلاف شریعت است اما ریاست فرهنگی مشرانو جرگه از لغمان به او گفته که اگر این روزه برای خانواده‌اش، خودش و دیگران مشکلی ایجاد نکرده می‌تواند ادامه بدهد. در کنار او اکنون 2 پسرش نیز هفته‌ای 2 روز روزه می‌گیرند.

تلاش برای آرامش مردم و کشوری رنج دیده

نظام الدین فروتن هر چند از ولایت کاپیسا است و در سال 1359 در همین ولایت به دنیا آمده است اما اکنون در بغلان زندگی می‌کند.

وضعیت اقتصادی خوبی ندارد و 6 فرزندش همه در حال تحصیل و آموزش هستند اما آقای فروتن نمی‌خواهد خدمت در بخش نیروهای امنیتی را رها کرده به کار دیگری با درآمد بهتر مشغول شود.

او می‌گوید: “درست است مسئولیت پدریم باید انجام شود و پولی که دریافت می‌کنم کفاف یک خانواده 8 نفری را نمی‌کند اما اکنون و در این شرایط وطن بیشتر به کار من نیاز دارد و ما برای مردم رنج دیده خود باید تلاش کنیم. این نیروهای امنیتی هستند که باید از خاک کشور دفاع کنند و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند تا دیگران راحت زندگی کنند. پس من راضی هستم با پول کم چرخ زندگی‌ام بچرخد اما تا شهید شدن در راه خدمت به وطن و برای آرامش و صلح در صفوف نیروهای امنیتی خدمت کنم.”

خود او تا شروع حکومت طالبان تا صنف 12 در مکتب نظامی مشغول تحصیل بوده است اما پس از آن دیگر وضعیت زندگی با او یاری نکرده تا به تحصیلاتش ادامه دهد. ولی اکنون سعی دارد همه فرزندانش در هر رشته و بخشی که علاقه دارند تحصیل کنند.

اکنون این افسر با امید به فرا رسیدن صلح سراسری در کشور در سنگر دفاع از افغانستان ایستاده است.

او معتقد است که دولت و طرف های جنگ باید در گفتگوهای صلح دقت بیشتری نمایند، وقت بیشتری بگذارند و به این جنگ و خونریزی خاتمه دهند. زیرا به گفته آقای فروتن «مردم افغانستان از گرسنگی نمرده‌اند اما ناآرامی‌ها و جنگ آن‌ها را خسته کرده و شرایط را برای زندگی سخت کرده است.»

آقای فروتن ۴۰ ساله باورمند است که در نهایت افغانستان نیز مانند دیگر کشورها آرام می‌شود و مردم آن طعم صلح واقعی را خواهند چشید و او نیز برای افطار روزه‌ای که تنها نیت آن آمدن صلح است به مکه خواهد رفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان