در دوهفته گذشته ۸۹ غیرنظامی از سوی طالبان کشته شده اند

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که در دوهفته گذشته حود۸۹ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر شورای امنیت ملی امروز شنبه (۲۴جوزا) گفته است که‌ طالبان در جریان دو هفته گذشته در برابر افغان‌ها به خشونت‌های شان ادامه داده که در نتیجه ادامه خشونت ها ۸۹ غیرنظامی کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

شورای امنیت ملی افزوده این تلفات بر غیرنظامیان در ۲۹ ولایت کشور وارد شده و شمار زیادی از آنان بر اثر انفجار ماین‌های کنار جاده و حملات طالبان بوده است.

براساس گرافی که از سوی شورای امنیت ملی منتشر شده کابل، قندهار، سرپل و کاپیسا از ولایت های اند که بیشترین تلفات غیر نظامیان در آن ها رخ داده اند.

روزانه ۶۰ الی ۷۰ تن در افغانستان قربانی خشونت می شوند

شورای امنیت ملی در حالی این شمار تلفات غیرنظامیان را به نشر رسانده است که گروه طالبان پس از آتش بس سه روز عید حملات شان را در شماری از مناطق افغانستان از سرگرفته اند. اما عصر روز پنجشنبه هفته گذشته رییس جمهور غنی در نشست که به ابتکار انستتیوت صلح و شورای اتلانتیک امریکا دایر شده بود آتش بس در روزهای عید فطر را یک حرکت بزرگ خوانده گفته بود: «که ما می توانیم به پیش برویم، با اعلان آتش بس، رهایی دوهزار زندانی را اعلام کردیم و تصمیم داریم که دیگر زندانیان را هم آزاد کنیم و تاریخ آن به زودی اعلان خواهد شد.»

غنی افزوده بود در این مدت تلفات سربازان امریکا و ناتو کاهش یافته، اما هنوز هم بر اثر خشونت ها همه روزه ۶۰ تا ۷۰ افغان قربانی می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *