جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تنش ها میان ایران و افغانستان؛ شورای امنیت ملی اعزام هیئت بلندپایه به تهران را تصویب کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 به ادامه تنش های بالا گرفته از حوادث اخیر برای مهاجران افغان میان افغانستان و ایران ارگ ریاست جمهوری اعلان کرده است که در جلسه شورای امنیت ملی پیشنهاد وزارت اخارجه در مورد اعزام هیئت بلند رتبه دولتی به ایران منظور شده است.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که این جلسه امروز شنبه (۲۴جوزا) برگزار شده و در آن حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه همراه با وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، گزارش شان را در خصوص رویداد های اخیر بالای مهاجرین افغان در ایران، ارایه کرده و پس از آن روی ابعاد حقوقی، سیاسی و اجتماعی این رویداد ها گفتگو شده است.

ارگ افزوده در این جلسه پیشنهاد وزارت خارجه را بخاطر اعزام هیاتی بلندپایه به ایران منظور شده و تاکید صورت گرفته که هیات اعزام شده توجه بیشتر خود را به موضوعات سرحدی با درنظرداشت تمامی موافقتنامه ها و میکانیزم های سرحدی بین دو کشور و آغاز توزیع تذکرۀ الکترونیکی به مهاجرین و تثبیت هویت شان، معطوف کنند.

به گفته ارگ دفتر شورای امنیت ملی بخاطر تنظیم بیشتر امور سرحدات کشور هدایات لازم صادر کرده و نیز به وزارت امور خارجه هدایت داده شده تا از طریق سفارت افغانستان در ایران و سایر بخش های ذیربط در آن وزارت، در رابطه به آگاهی دهی در مورد مهاجرین افغان و سایر موضوعات با سازمان بین المللی مهاجرت و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، کارش را اغاز کند.

احضار سفیر افغانستان از سوی ایران

در همین حال وزارت خارجه ایران به دنبال دادخواهی و اعتراض شهروندان افغانستان در مقابل سفارت و نماینده‌گی‌های سیاسی این کشور در کابل و برخی از ولایت‌ها، عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران را احضار کرده است. وزارت خارجه ایران امروز با نشر خبرنامه ای گفته است که سفیر افغانستان پس از تحرکات شمار معدودی از جریانات خاص سیاسی و برخی «اقدامات اهانت‌آمیز و تعرض به سفارت و سایر نماینده‌گی‌های سیاسی ایران در افغانستان» احضار شده و مدیر کل آسیای غربی این وزارت از تأثیر این گونه رفتارها بر روابط دو کشور ابراز نگرانی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان