از ثبت ۵۵۶ مورد تازه ویروس کرونا در افغانستان تا راهکار جدید تداوی بیماران در بلخ

توسطفریدون حسنی

خرداد ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۶ مورد تازه ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده که باثبت آن شماری مبتلایان در کشور از مرز ۲۴ هزار تن گذشته است.

وزارت صحت امروز شنبه (۲۴جوزا) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۵ نمونه مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان ۵۵۶ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت با ثبت این موارد تازه شمار مجموعی مبتلایان در کشور به  ۲۴ هزار و ۱۰۲ تن افزایش یافته است.
به گفته این وزارت در ۲۴ ساعت گذشته ۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و شمار مجموعی جانباختگان به ۴۵۱ تن رسیده و نیز در عین زمان ۲۷۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته که شمار مجموعی بهبودیافته‌گان به چهار هزار و ۲۰۱ تن افزایش یافته است.

راهکار تازه تداوی مبتلایان کرونا در بلخ

همزمان با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان نظام الدین جلیل رئیس صحت عامه بلخ به رسانه ها گفته است که برای اولین بار در افغانستان برای درمان بیماران کرونا از روش درمانی بهره‌گیری از پلازمای خون شفایاب شدگان استفاده کرده اند.

جلیل افزوده که از پلازمای خون مریضان بهبود یافته از بیماری ویروس کرونا، تنها برای تداوی بیماران بخًش عاجل شفاخانه حوزوی ابوعلی سینا در مزارشریف بهره گرفته می‌شود و این روش درمانی تا کنون بر شش فرد مبتلا که در حالت وخیم صحی قرار داشتند، عملی شده است.

رییس صحت عامه بلخ خاطرنشان کرده که این روش روی مبتلایان ویروس کرونا نتیجه مثبت داده و اکنون که شش فرد مبتلا به حالت وخیم قرار داشتند وضع صحی شان بهتر شده است.

این روش در حالی در ولایت بلخ مورد استفاده قرار گرفته که تاکنون شمار مبتلایان به یک هزار ۴۸۰ تن رسیده که از این میان تاکنون بیش از ۲۵۰ تن شفایاب شده و نزدیک به ۵۰ تن دیگر جان باخته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *