جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افزایش انفجار ماین های کنار جاده ای و مقناطیسی؛‌ ۹۸ غیرنظامی از آغاز سال جاری تاکنون کشته شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله تایید می کند که انفجار ماین های مقناطیسی و کنار جاده ای افزایش یافته و از آغاز سال روان تاکنون در نتیجه انفجار ۳۷۳ ماین، ۹۸ غیرنظامی در افغانستان کشته شده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله امروز چهارشنبه (۲۱جوزا) در نشست خبری گفت انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و مقناطیسی در سه ماه اول سال جاری خورشیدی نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

آرین افزود در نتیجه انفجار ۳۷۳ حلقه ماین مقناطیسی و ماین کنار جاده ای ۹۱ غیر نظامی کشته شده است. سخنگوی وزارت امور داخله بدون ارایه آمار دقیق تاکید کرد شماری از عاملان ماین‌گذاری بازداشت شده‌اند و تنها در کابل بیش از ۲۰ تن در پیوند به جاسازی این ماین ها بازداشت شده اند و گروه‌ها و سازمان‌های «خرد و کلانی» که پشت ماین‌گذاران‌ها قرار دارند، تحت تعقیب پولیس‌ قرار دارند.

او اضافه کرد که ۱۰ حلقه ماین جازسازی شده بشمول دو ماین جسازی شده در ساحه حوزه پنجم امنیتی در کابل کشف و خنثی شده است.

سخنگوی وزارت داخله گروه طالبان را مسوول جاسازی بیشترین این ماین‌ها خوانده تاکید کرد که این ماین ها برای هدف قراردادن نظامیان جاسازی می‌شود.

جرایم جنایی

سخنگوی وزارت داخله در ادامه سخنان اش گفت طرزالعمل جدید در تمام حوزه های امنیتی در افغانستان به مرحله اجرا گذاشته شده است که هدف آن رسیدگی به موقع به شکایات مردم، افزایش سطح پاسخگوی پولیس است و جلوگیری از فساد است.

او ادامه داد که در بیش از یک هفته گذشته تنها در کابل ۲۴۷ واقعه جنایی صورت گرفته که ۱۰۳ مورد عملیات علیه آن انجام شده و ۱۹۳ تن گرفتار شده اند.

آرین با اشاره به شکایات مردم از افزایش سرقت های مسلحانه خاطرنشان کرد که تلاش های پولیس برای بازداشت سارقین ادامه دارد و شمار آنان نیز بازداشت شده اند.

او همچنان افزود که در ۲۵ ولایت سطح جرایم پایین، ۴ ولایت متوسط و در برخی ولایت ها هنوز هم سطح جرایم بالا است.

در خواست توقف استفاده از ماین های کنار جاده ای

به دنبال افزایش انفجار ماین های کنار جاده ای در افغانستان پیش از این هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان گفته بود که انفجار این ماین ها تلفات مخربی را به غیرنظامیان افغانستان وارد کرده است.

یوناما همچنان از طرف های درگیر خواسته بود که استفاده از این ماین های غیرمجاز غیرقانونی را متوقف کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان