۷ ویژگی که نشان می دهند به لحاظ روانی آدم سالمی هستید!

توسط

خرداد ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

هرچند اغلب در مورد مشکلات روحی و روانی چیزهایی می‌شنویم، اما آگاهی زیادی درباره اینکه سلامت روانی چه ویژگی‌ها و نشانه‌های دارد، نداریم. در این نوشتار با ۷ ویژگی آشنا می‌شویم که داشتن آنها نشان می‌دهند شما به لحاظ روحی-روانی آدم سالمی هستید!

۱. در مورد چیزهایی که آزارتان می‌دهد، صحبت می‌کنید

بله، شما به جای اینکه همه چیز را در خودتان بریزید و ساعت‌ها فکر و خیال کنید، در مورد آنچه آزارتان می‌دهد، صحبت می‌کنید. صحبت کردن، روشی سالم برای مقابله با احساسات سرکوب‌شده است و نشان‌دهنده این است که در یک فضای ذهنی خوب قرار دارید.

۲. غذاهای سالم می‌خورید

هنگامی که یک رژیم غذایی مناسب و متعادل سرشار از میوه و سبزیجات تازه دارید، به بدن خود مقدار زیادی مواد مغذی می‌رسانید. به این ترتیب، ناخواسته از سلامت روان‌تان نیز مراقبت می‌کنید. به بیان ساده‌تر، تغذیه بدن، ذهن را نیز تغذیه می‌کند!

مطلب مرتبط: ۳ توصیه که سالم تر غذا بخورید

۳. مرزهایی برای خودتان تعیین کرده‌اید

هنگامی که ما مرزها را تعیین می کنیم، در واقع با تعریف نیازهای خودمان و آنچه دیگران می‌توانند از ما انتظار داشته باشند، از سلامت روان‌مان مراقبت می‌کنیم. به این ترتیب، شما دائما انرژی خود را صرف دیگران نمی‌کنید، و در واقع خودتان را بیشتر دوست دارید. این بدان معناست که به اندازه کافی برای خودتان وقت دارید و نسبت به موقعیت‌هایی که باب میل‌تان نیست، کمتر عصبانی می‌شوید.

مطلب مرتبط: ۵ نکته موثر برای ارتقاء سلامت روان

۴. ارتباط‌تان را حفظ می‌کنید

یکی از نشانه‌های سلامت روانی شما این است که هنگام پاسخگویی به پیام‌های متنی، تماس‌ها و ملاقات دوستان و خانواده، تحت فشار قرار نمی‌گیرید. اینکه از برقراری ارتباط با دوستان‌تان لذت می‌برید، قطعاً نشانه خوبی است!

۵. حسابی مراقب خودتان هستید

مراقبت از خود برای هر کسی یک شکل دارد،‌ خواه هر شب یک حمام لذت‌بخش داشته باشید و خواه برنامه خواب‌تان منظم باشد. مهم‌ترین نکته این است که اگر به طور جدی از وقت‌تان استفاده می‌کنید تا خوب به نظر برسید و احساس خوبی داشته باشید، در مسیر درست قرار دارید. آفرین!

مطلب مرتبط: رهنمودی برای قدردانی از خود گذشته، حال و آینده تان

۶. در صورت نیاز، از دیگران کمک می‌خواهید

این بدان معناست که وقتی حال روحی‌تان خوب نیست، سیگنال‌ها را تشخیص می‌دهید و دست به اقدامات لازم می‌زنید، خواه مراجعه به روان‌درمانگر باشد و خواه استراحت یا گفتگو با یک دوست! درخواست کمک فقط به مراجعه به یک متخصص بهداشت روان محدود نمی‌شود بلکه به این معنا هم است که حرف‌های‌تان را با شخص مورد اعتمادتان در میان می‌گذارید.

۷. خودتان را آنطوری که هستید، پذیرفته‌اید

وقتی از لحاظ ذهنی در یک فضای تاریک باشید، معمولا مشکلاتی با بدن و شخصیت‌تان دارید و خود را به خاطر چیزهایی که حتی در کنترل شما نیستند مورد انتقاد قرار دهید. از طرف دیگر، وقتی احساس خوبی دارید، خودتان را می‌پذیرید و از بدنتان برای کارهای کوچکی که برای شما انجام می‌دهد قدردانی می‌کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *